27. 9. 2015

«Recenze» Čtyři vteřiny rozhodnou

K. A. Tucker si již mezi českými čtenáři své fanoušky našla. Její příběhy jsou do detailu propracované a postavy v nich si nelze nezamilovat. Tentokrát se v knize Čtyři vteřiny rozhodnou vydala mezi mafiány.

K. A. Tucker – Čtyři vteřiny rozhodnou

Originální název: Four Seconds to Lose
Série: Ten Tiny Breaths
Díl v sérii: 3
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 440
Rok vydání v Čr: 2015

Anotace: Cain Ford zasvětil poslední léta svého života pomoci ženám, které zaměstnává ve svém striptýzovém klubu. Touží se zbavit dávného pocitu viny, ale zvolil opravdu správnou cestu, když obětoval vlastní osobní život? Charlie Rourkeová potřebuje zmizet ze světa a začít znovu, pokud nechce zemřít násilnou smrtí nebo skončit ve vězení – jenže jí přijde do cesty nečekaná překážka: láska, která ohrozí nejen ji, ale i muže, který pro ni znamená všechno.

Cain Ford se v mládí živil ilegálními zápasy. Již v té době se seznámil s mladým Nateem, který ho všude doprovázel. Bohužel jeho rodiče ani sestra nevedli zrovna spořádaný život a kvůli dluhům byli zavražděni. Cain si to nikdy neodpustil a už nechce mít s drogami nic společného. Aby napravil své skutky, založil striptýzový klub. Nechce ale děvčata využívat - chrání je a snaží se je motivovat.

Naproti tomu Charlie Rourkeová je mezi drogami jako doma. Poté co zemřela její matka, otčím se o ni staral dál jako o vlastní. Ovšem teď si tuto péči postupně vybírá a Charlie je jeho poslušnou myškou. Bez řečí předává Samovy zásilky drog. Bohužel někde něco muselo prasknout a Charlie teď jde o život. Existuje jediné řešení, musí se aspoň na chvíli někam ztratit

Uvažovala jsem o tom, že bych prostě utekla. Že bych si sbalila kufry a zmizela do noci. Ale Samova slova z dřívějška nade mnou visela jako zlověstný mrak. Přede mnou se nedá utéct. Dokud bude mít Sam jméno, bojím se, že mě najde.                              ~Čtyři vteřiny rozhodnou, str. 64~

K. A. Tucker se narodila v malém městečku v Ontariu. První knihu napsala v šesti letech s pomocí školní knihovny a krabice pastelek. Čtyři vteřiny rozhodnou spadají stejně tak jako předchozí dva díly této volné série do žánru New Adult. A pokud vše dobře dopadne, dočkáme se letos od nakladatelství Baronet ještě čtvrtého dílu, který vyjde pod názvem Pátá cesta k pádu.

První dva díly série se věnovaly vyrovnání se s tragickou smrtí rodičů. Tentokrát K. A. Tucker zabrousila do zcela nových vod a na čtenáře tak čeká problematika s drogami a mafiánské prostředí. Autorka se s tím poprala přímo bravurně, a tak čtenářům předkládá příběh plný nejen erotického jiskření, ale také napětí, díky čemuž těch 440 stran přečtete jako nic.

Čtyři vteřiny rozhodnou jsou vyprávěny v první osobě ze dvou pohledů – Charlie a Cain. Díky tomu vám postavy ještě více přirostou k srdci. Jelikož každé jejich rozhodnutí, i když s ním zprvu z pohledu té druhé osoby ne vždy budete souhlasit, vám dodatečně vysvětlí a vy až poté jejich pohnutky pochopíte. I další postavy jsou skvěle vykresleny a většina z čtenářů se velmi ráda setká s protagonisty převážně z prvního dílu, které si jistě všichni oblíbili. Navíc Cain byl v knize Deset malých nadechnutí velmi záhadnou postavou, a tak nevěřím, že by se našel někdo, koho by jeho minulost nezajímala. A že je o co stát…

Příběh je i tentokrát velmi poutavý a opět nechybí jak erotické scény, tak humorné vsuvky, kterých je také víc než dost. O ty se tentokrát postaral především sexy vyhazovač Ben. No kdo by ho taky nemiloval. Bohužel kdo naopak chyběl, byl doktor Stayner. Je to velká škoda, jelikož já osobně jeho neortodoxní metody zbožňovala. No uvidíme, zda se ho ještě v některém z následujících dílů dočkáme. Každopádně je vidět u autorky zlepšení s každou její další vydanou knihou. Gratuluji a jen tak dál.

Hodnocení    obálka 4/5   příběh 5/5

Recenze napsaná pro nakladatelství Baronet.

Knihu si můžete zakoupit ZDE.