«Recenze» Tchyně

Název: Tchyně
Orig. název: The Mother-in-Law
Autor: Sally Hepworthová
Počet stran: 272
Nakladatelství: Ikar
Rok vydání v ČR: 2021

Anotace: Lucy svou tchyni poznala před pěti lety. Ačkoli se k ní Diana tehdy chovala přátelsky a zdvořile, Lucy okamžitě poznala, že nesplňuje její představy. I přesto se jí snažila vždycky zavděčit. Teď se našlo Dianino tělo a vedle něj dopis na rozloučenou. V něm se píše, že raději zemře hned, než aby sváděla únavný boj s rakovinou. Jenže při pitvě se žádná rakovina nenajde. Místo toho patolog odhalí stopy jedu a dušení. Navíc je zřejmé, že každý člen rodiny něco tají. Ale co? A kdy už konečně všechno to tajnůstkaření skončí?

Po seznámení s novinkou Tchyně od nakladatelství Ikar, jsem si trošku masochisticky přiznala, že příběh o zamordované tchýni si prostě musím přečíst. Postupem času nadšení vyprchalo a já knihu brala do ruky seč natěšená, přesto s pochybnostmi, zda je určena přímo pro mě. Výsledek? Nemůžu být víc nadšenější!

Příběh začíná hned zostra a to smrtí Diany. Tvrdé dámy, která dělá čest švagrovskému vztahu tchyně a to ne zrovna v dobrém slova smyslu. Každopádně ať byla Diana na pohled jakákoliv, smrt cizí rukou si nezasloužila. Poněvadž, i když se zprvu zdálo, že spáchala sebevraždu, na světlo vyšel nejeden důkaz, že tomu tak nakonec nebylo. Každý člen Dianiny početné rodiny má své tajemství, ale kdo doopravdy ukončil její život je těžké odhadovat.

Vyprávění nám je předloženo dvěma hlavními aktérkami a to právě mrtvou Dianou a její snachou Lucy.
Kapitoly se dělí na minulost a současnost a tím se nám otevírají dveře nejen do složitého vztahu mezi těmito ženami. V podobných knihách s tímto stylem vypravování je mnohdy těžké si udržet nit a do příběhu se totálně nezamotat, ovšem v tomto případě nic takového nehrozí. Naopak, každá kapitola je tak zajímavá, že hltáte každičký detail a čtete nejen samotné řádky, ale i mezi nimi.

Představitelku Lucy je snadné si okamžitě zamilovat. Dospělá žena, matka od dětí a milující manželka. Není perfektní, je zkrátka jedna z nás. Naopak Diana je celkem tvrdý oříšek. V jednu chvíli si vaše sympatie příliš nezíská a nad jejím chováním nejednou zakroutíte hlavou, ovšem jen do té doby, než přijde na řadu se svým vyprávěním ona sama a vy díky tomu plně pochopíte činy a slova, které jsou s ní spojené. Velmi jsem si oblíbila opakující se scény ze dvou různých pohledů, kde je jasným důkazem, že komunikace v životě je nesmírně důležitá. Kdyby tyto ženy více mluvily, mohlo dopadnout vše úplně jinak.

Toto poutavé vypravování se řadí do sekce románů a čtení především pro ženy, ať tak, či tak, svůj kousek úspěchu si lehce zaslouží i detektivní linka, která se zde vyskytuje. Kdy ovšem není vyšetřovatelem policie, ale čtenář sám. Nejen tím je kniha naprosto poutavá a zajímavá. Za tento počin dávám autorce jedničku podtrženou a knihu s radostí šířím dále mezi vás, neboť věřím, že budete stejně nadšeni, jako já.

Příběh obsahuje vše, co si čtenář může přát – rodinné drama, poutavost, nevědomost, snadnou čtivost a v konečné fázi i porozumění.

Obálka 4/5