«Recenze» Možná tentokrát

Název: Možná tentokrát
Orig. název: Maybe this time
Autor: Kasie Westová
Počet stran: 344
Rok vydání v ČR: 2021

Anotace: Jeden rok. Devět událostí. Devět šancí.. se zamilovat?
Svatby. Pohřby. Grilovačky. Novoroční párty. Je jedno, jakou událost vyjmenujete, Sophie Evansová tam bude. No, musí tam být. Sophie pracuje pro místní floristku, takže ji můžete najít na každé větší události v jejím malém městečku, jak aranžuje květiny a hasí rodinná dramata. Přidejte Andrewa Harta. Syn nového nóbl kuchaře, je najednou nucen účastnit se stejných událostí jako Sophie. Myslí si, že má na vše nárok, je arogantní a konzervativní. Sophie chce jen dělat svou práci a dokončit své skici, aby se mohla přihlásit na školu designu. Ale pokaždé, když se otočí, tak je tam Andrew, který se jí staví do cesty a komplikuje jí život. Až do dne, kdy začne přemítat o tom, jestli je komplikované až tak špatné…

Autorku Kasie Westovou jsem měla tu čest potkat prostřednictvím titulu „Kluk od vedle“, který se mi líbil, takže když jsem měla možnost si přečíst její další počin „Možná tentokrát“ nebránila jsem se, naopak, velmi těšila.

Příběh se odehrává v jižanském maloměstě, kdy nás po dobu jednoho roku brigádnice v květinářství Sophie bere na různé městské události. Její kamarádka Micah se vždy stará s otcovou firmou o catering a ona sama o květinovou výzdobu. Ruku v ruce dokonalé přátelství v soukromém životě i tom pracovním, nabourá několik aspektů, který se jim pletou do cesty. Jedním z nich je Andrew, nabubřelý badboy z New Yorku, kam Sophie touží jít studovat a právě útěk z rodného města, které je pro Sophie příliš malé.

Když se řekne Kasie West, nebo když se podíváte na krásné obálky této autorky, je hned jasné, že si
užijete příjemné a poklidné počtení. Skvěle hodící se čtení do tohoto období. Příběh ubíhá lehkým tempem a i když se nesnažíte někam spěchat, máte dočteno než se nadějete. Bezmyšlenkovitě otáčíte stránkami a plynně se oddáváte slavnostním radovánkám společně s hlavními hrdiny. Jelikož se děj odehrává pouze na slavnostech, je o zábavu postaráno. Hlavní postavy neřeší školu, domácí úkoly, zkrátka žádný běžný chod života dívek jejich věku. Je to příjemná změna, každopádně bližší poznání hrdinů by na škodu určitě nebylo.

Kniha nemá ponaučení, není to ten druh příběhu, že si řeknete „wau“ a emoční stránka nejede na plné obrátky, ale o to přeci jde, ne? Odpočinout si, vypnout a nemyslet na nic jiného, než na příběh plný květin, jídla, začínající lásky a ohromného přátelství.

Nenadchne, ale ani neurazí. Možná si ji nebudete chtít přečíst za pár let znovu, ale určitě nebudete litovat, když tak uděláte. Za mě zlatý střed a pokud máte rádi oddechové příběhy, je tato kniha stvořena přímo pro vás a to bez rozdílu věku.

Doporučení 3/5
Obálka 5/5

Recenze psána pro portál Databazeknih.cz