«Recenze» Letní sázka

Název: Letní sázka
Orig. název: Beach Read
Autor: Emily Henry
Počet stran: 384
Nakladatelství: Metafora
Rok vydání v ČR: 2021

Anotace: Augustus Everett je uznávaný autor klasických románů. January Andrewsová píše romantické příběhy. Zatímco její příběhy končí happy endem, jeho knihy vrcholí tragickou smrtí nebo deziluzí všech hrdinů. Pro January byla rodina vždycky oporou, Gusovo dětství nebylo zrovna procházkou růžovým sadem. Jsou jako noc a den (nebo jako leden a srpen). Jenže jsou skutečně všechny věci v životě tak, jak se jeví na první pohled? January přijíždí do nově zděděného domu na břehu Michiganského jezera v ne úplně dobrém rozpoložení: tíží ji otcova smrt a tajemství, které se po jeho smrti dozvěděla. Navíc se jejím novým sousedem stane právě Gus, bývalý spolužák z vysoké školy, s nímž celé roky studia soupeřila. Rychle ale zjistí, že toho mají společného mnohem víc než jen zážitek z dávného kolejního večírku. Například to, že oba shodně trpí neschopností dopsat svou knihu. A tak spolu tihle dva jednoho pošmourného večera trochu nečekaně uzavřou sázku, která je má vyvést z autorské krize: Augustus stráví celé léto psaním o něčem se šťastným koncem a January se pokusí napsat velký americký román. Ona ho pro inspiraci bere na výlety do míst, k nimž patří pořádná dávka romantiky, zatímco on s ní objíždí přeživší pamětníky sebevražedného kultu (co jiného by se od něj taky dalo čekat?). Plán je, že oba svou knihu dokončí a nikdo se do nikoho nezamiluje. Vážně.

Na tuto knihu jsem se nesmírně těšila a to především díky neotřelému námětu. Zasadit do děje dva spisovatele, kteří trpí autorským blokem je možná vysoce nepravděpodobným příběhem, každopádně já to hrdinům naprosto věřila. Mohlo by se říci, že se znovu setkáváme s klasickým vzorcem nenáviděných aktérů, kteří postupně rozevírají srdce vzájemné lásce, avšak ono to tak úplně nebylo. Jejich vzájemná chemie srší z každé stránky a díky tomu se čtenář po celou dobu hloupě usmívá a přeje si, aby mohl prožít alespoň kousíček jejich příběhu. Ačkoliv si celkem brzy čtenář udělá obrázek o následujícím průběhu vyprávění i samotném závěru, jemný nádech tajemství si zde také najdete. V této knize není nic, co by bylo rušivým elementem a nenajdete zde ani žádné hluché místo.

K odtrhnutí od knihy se budete muset nutit a to nejen díky skvělé dějové linii. Kniha je psána snadným stylem a dobře pochopitelným jazykem, zkrátka obyčejně a lidsky. Postavy jsou věrohodné a se spoustou jejich myšlenek se čtenář dokáže ztotožnit. Letní sázka je naprosto vhodný kandidát na letní čtení, kdy budete prahnout po kousku krásy, naděje a dobré nálady.

Naprosto milé, uvěřitelné, romantické a především zábavné čtení, tak bych mohla v souhrnu popsat titul Letní sázka. Je to druh oddechové knihy, který si šetříte, co to jen jde, jelikož nechcete, aby skončil. Pokud tedy sháníte knihu u které nechcete příliš přemýšlet a naopak chcete vtrhnout do krásného a dojemného děje, je Letní sázka přesně ta pravá.

Obálka 2/5

Recenze psána pro portál Databáze knih