«Recenze» Město duchů

Autor: Stacia Kane
Série: Downside
Díl v sérii: 3.díl
Počet stran: 304
Nakladatelství: FANTOM Print
Rok vydání v ČR: 2015

Anotace: Chess Putnamová má všeho až nad hlavu. V ulicích Downside se začínají objevovat znetvořené mrtvoly a Chessini šéfové v Církvi skutečné pravdy jí nařídili spolupracovat s mocnou Černou brigádou, aby byl tento ošklivý případ brzy vyřešen. Chess podstoupila Svazující slib, který jí hrozí smrtí, pokud o vyšetřování promluví. Jenže nejznámější hlava zločinců ve městě – a Chessin drogový dealer – se o jejím novém úkolu dozvěděl a trvá na to, aby ho informovala. Navíc potřebné informace zřejmě má zlověstný pouliční obchodník. Jenže ten neřekne, co ví, ani co to má společného s obrovským podzemním Městem věčnosti. Chess bude muset manévrovat mezi vraždícími přízraky – prvními staršími – a spoustou ohavné magie a navíc ještě zvládnout své osobní záležitosti. A jediný muž, kterému Chess může věřit, že jí v tom všem pomůže, má plno důvodů chtít, aby zemřela

----------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
“Rozhostilo se ticho. Mrtvé ticho, vzduchoprázdno. Překulila se a začala se zvedat na nohy. Oči měla plné kruhu před sebou. Vítr jí odhodil vlasy z ramen a obličeje, celé tělo čekalo, jako by stála na okraji útesu a dělala první krok. Neúprosné bušení srdce jí dunělo v uších: tělo pulzovalo, bubnování v duši vytvářelo ozvěnu v prázdnotě kolem.
Z ohnivého kruhu vyskočily přízraky.“
- úryvek ze strany 38 -

V řadě již třetí díl úspěšné série Downside je na pultech českých knihkupectví. Příběh odehrávající se ve stejnojmenném městě, kde vládne strach a bída. Děj podkreslen hrůznými scénami střídající romantické chvíle, u kterých se jistě žádný sexuchtivý čtenář nudit nebude.

Církevní čarodějka Chess Putnamová toho má již mnoho za sebou. Momentální nahánění duchů je jen zlomek krutosti, kterou kdysi musela zažít v minulosti, o to je to horší, že přítomnost není o moc lepší. Chvíle, kdy jako malá trpěla neuvěřitelným strachem a bolestí jsou sice už dávno pryč, přesto se Chess občas mlhavé vzpomínky promítnou a leckdy to zaviní i její nynější život. Nemá štěstí v lásce, nemá přátelé a je závislá na drogách. Ačkoliv je to žena hodna opovržení, ve své práci odhalovačky je jedna z nejlepších, což má následek, že jí je nabídnut případ, který je tak moc tajný, že musí podstoupit svazující slib, jenž jí o případu mluvit brání trýznivou bolestí.

Aby toho nebylo málo, musí Chess spojit síly s Černou brigádou, která je v církevním žebříčku o něco výše, než úřad, pro který sama pracuje. Vůbec poprvé Chess dostane parťáka a to přímo jedinečného. Musí spolupracovat se ženou, která je dcerou mocného Nejvyššího.  Lauren je rozmazlená, je protivná a hrozí, že bude donášet. Chess praská hlava z informací, které se na ni valí a puká srdce, jelikož jediný muž, kterého kdy milovala, ji zavrhl takovým mocným způsobem, že Chess bolí i pohled na něj, když se s ní má bavit. Jenomže nyní nejde pouze o zhrzenou lásku, on byl totiž jediný, který Chess bránil vlastním tělem a to teď, ostatně jak sám dává najevo, nepřichází v úvahu. Naopak Chess nenávidí a znechuceně trpí v její přítomnosti.

Žánr urban fantasy jistě zná každý čtenář. Z počátku velmi málo rozšířený, kdežto nyní se drží na špici a snad každá autorka touží po tom, vydat úspěšnou ságu, jež by se zařadila mezi úspěšné celosvětové urbanky. Jednou takovou jistě byla i Stacia Kane, která je matkou série Downside. Příběh o duších a stále stejných lidech, kteří zažívají strasti i slasti soukromého, ale i pracovního života. Dalo by se i říci, že je tato série jednou z mnoha, přesto si myslím, že to své výjimečné má schované v rukávu.

V první řadě hlavní postavy. Neohrožená aktérka Chess se tváří vražedně, přesto má i slabé chvilky, kdy se bojí i stínu v koutě, i když si u toho stále zachovává určité dekorum uznávané čarodějky. Pánské postavy jsou dokonale vykresleny, jsou přemýšlivé stejně tak jako autorka, když je vymýšlela. Žádná z dalších postav není na pohled uměle vytvořena a neruší špatným dojmem čtení knihy.

Co sérii také nechybí, je čtivost. Do příběhu se čtenář ponoří téměř okamžitě a svět nezačne vnímat do té doby, dokud nebude na konci knihy. Ty správné pocity opovržení, strachu, ale i chtíče se střídají jak na houpačce, tudíž si čtenář užije celou knihu plnými doušky. Autorka se neostýchá použít peprnější slůvka a detailně popsat odporné výjevy, na které je kniha velmi plodná.

Spisovatelka Stacia Kane má, jako jedna z mála autorek, dar být každým novějším dílem lepší. Předešlé dva díly se tedy zdají jako předehřívací kolo před třetím Městem duchů, kde se jde pořádně na věc. Čtenář může býti tedy velmi zvědav, jak se vyjeví v pořadí již čtvrtý díl, který si opět pro nás připraví nakladatelství Fantom Print.

Obálka 4/5

Recenze psána pro nakladatelství Fantom Print.
Knihu můžete objednávat zde.