«Recenze» Magie Ničivá

Autor: Ilona Andrews
Série: Kate Daniels
Díl v sérii: 7. díl
Počet stran: 320
Nakladatelství: FANTOM Print
Rok vydání v ČR: 2015

Anotace: Nezáleží na tom, jak moc se paranormální politika v Atlantě změní, jedním si vždy můžete být jistí… Pokud se vyskytnou potíže, Kate Danielsovou najdete přímo v srdci jejich dění. Bývalá žoldačka má nyní jako družka Pána šelem víc povinností, než se zdá možné zvládnout. Nejenom, že stále bojuje, aby udržela svou vyšetřovací agenturu nad vodou, ale teď navíc musí řešit i záležitosti Smečky. To také znamená připravit je na útok Rolanda, krutého prastarého mága s téměř božskou mocí. Jelikož vyšla najevo Katina spojitost s ním, nikdo není v bezpečí, zvláště její nejbližší. Jak Rolandův dlouhý stín sahá čím dál blíž, Kate je povolána, aby se zúčastnila Konkláve, shromáždění vůdců nejrůznějších nadpřirozených mocenských frakcí v Atlantě. Když se tam objeví tělo Pána mrtvých, který byl podle všeho zavražděn kožoměncem, Kate dostane pouhých čtyřiadvacet hodin, aby pachatele dopadla. Pokud tentokrát selže, rozpoutá to válku, jež by mohla zničit vše, co je jí drahé…

----------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
„Touhle dobou už měli Currana najít.
Ten by Hugha roztrhal na kusy. Setřel by mu ten široký, samolibý úsměv z tváře.
Až s ním skončím, žádnou tvář už mít nebude.
Musela jsem však počkat.
Na dvě Déčka, na Hughův další krok, na to, až najdou Currana.
Tak zatraceně moc jsem čekání nenáviděla.“
-úryvek ze strany 181-

Kdo by neznal sérii o Kate Danielsové, neohrožené ženě, která by pro svůj lid nejen zabíjela, ale také zemřela. Nakladatelství Fantom Print nedávno vydalo v řadě již sedmý díl o této skvělé nekromantce a čtenářům tak opět nabídlo super počtení plné ohnivých jisker tříštících veškeré sny, které si o této sérii vysnili.

Kate opět zůstává sama. Curran musí odjet a i když ví, že válka na sebe dlouho nenechá čekat, vkládá do své choti Kate naděje, že veškeré komplikace zvládne, tak jako doposud. Jenomže když má královna smeček problém, nikdy to není jen jeden a navíc taky nikdy není jen tak ledajaký.

V sedmém díle veleúspěšné série Kate Daniels se musí hlavní hrdinka potýkat se svým největším nepřítelem na život a na smrt. S mužem, kterého celý život hledala a zároveň se před ním schovávala – s Rolandem, otcem, který jí nikdy nebyl blíž, než v tomto díle. A tam kde je Roland, tam se umírá. Proto se Kate ani nikdo jiný ze smečky nediví, když se blíží válka s upíry na baterky, alias Lidem. Možná by si člověk řekl, že to stačí, ale Kate je zkrátka smolařka a k Rolandovi a blížící se válce zjišťuje, že ve svých řadách má zrádce a krádež korunky přímo z její hlavy, je o každou hodinu blíž.

Představte si, že se těšíte na knihu, o které víte, že to bude naprostá bomba. Ta vám do rukou přijde a jako první, když knihu otevřete, zjistíte, že si autor pro své čtenáře připravil překvapení. A to takové, že se tu knihu bojíte rozečíst. Tak přesně takové pocity čtenář bude mít u titulu Magie ničivá od manželů Gordonových, kteří píší pod pseudonymem Ilona Andrews.

Kdo tuto dvojici zná, ví, že s výběrem knih od nich, nikdy nebude zklamán. V případě série Kate Daniels a konkrétně dílu Magie ničivá, to není výjimka. Píší čtivě, poutavě a pro krveprolití nejdou daleko, což příběh o nadpřirozených postavách přímo vyžaduje. Čtenáři jsou tedy obdarováni dokonalou vazbou plnou všeho, co si mohou přát.

Kdo alespoň trochu tíhne k fantasy žánru, jistě ví, že hlavní hrdinka Kate s jejími přáteli jsou nejen vtipní, ale zároveň umějí i rozesmutnit. Jsou neohrožení, i když ví, že jdou na jistou smrt a sympaťáci, se kterými by nejeden čtenář rád zašel na drink. Ten, kdo tuto sérii ani hlavní aktéry nezná, v žádném případě neudělá chybu, když si s nimi dostaveníčko dá, poněvadž já sama mám k této sérii a jejím hrdinům citový vztah a budu velmi nešťastná, až skončí, což se blíží každým dnem.

Titul Magie ničivá a celkově celou prozatímní sedmidílnou sérii doporučuji úplně všem čtenářům, kteří chtějí prožít dobrodružství, chtějí se zasmát a pociťovat příjemné brnění v podbřišku.

Obálka 3,5/5

Recenze psána pro nakladatelství Fantom Print.