«Recenze» Noční škola

Série: Noční škola
Díl v sérii: 1. díl
Autor: J.C Daugherty
Počet stran: 420
Nakladatelství: Egmont
Rok vydání v ČR: 2014

Anotace: Allie nesnáší školu. Její bratr utekl z domova. Právě skončila ve vězení. Opět. A teď ji rodiče posílají pryč na internátní školu. Když všichni lžou, komu má věřit? Ale ke svému překvapení, místo aby internátní školu nenáviděla, Allie je spokojená. Najde si přátele. A pozná Cartera, zádumčivého samotáře, který ji od začátku přitahuje. Krymská akademie ovšem není obyčejná škola. Studenti – a dost možná i někteří učitelé – skrývají tajemství. A ze školy se pro Allie brzy stane velmi nebezpečné místo…
----------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
“Nezáleželo na tom, jak moc se snažila změnit svůj život, prostě to nefungovalo. Problémy byly součástí jejího výchozího nastavení.
-úryvek ze strany 62-

C.J.Daugherty představuje svou první knihu Noční škola, jež byla přeložena do více než dvaceti jazyků. V České republice je sice méně známá, to ovšem nemění nic na faktu, že čtení to je víc než dobré.

Allie není obyčejná dívka, jako její vrstevnice. Liší se především svým lajdáckým oblečením a chováním hodného kdejakého uličníka. Proto není divu, že vězeňská cela jí je více než známá. Po jednom dalším incidentu se svými klučičími přáteli, se Allieny rodiče rozhodnou poslat svou dceru na internát Krymské akademie. Ukřivděná Allie zpočátku protestuje, což jí není vůbec nic platné, ale postupem času zjišťuje, že kluci jsou nejen na lumpárny a že přítelem může být i jemná dívka.

Když se Allie konečně začne těšit z dalších dní, tak na Krymské nastanou chvíle, ze kterých běhá mráz po zádech. S partou se rozhodnout pátrat na vlastní pěst a záhy zjistí, že akademie není jen o učení běžných předmětů, jak se na oko tváří. Když se kvůli spletitým okamžikům Allie vrátí myšlenkami ke své rodině a hlavně ztracenému bratrovi, je energicky rozhodnutá zjistit více. V tu chvíli nastává ta nejdůležitější otázka – komu věřit a komu ne? Jsou city k ní od dvou chlapců nezištné, nebo mají také něco za lubem?

O knize Noční škola se toho v knižní sféře moc neví. Obálka je pěkná, přesto k přečtení moc nenaláká. Anotace je obdobná s vysokým počtem knih pro mládež a tím se dá takřka říci, že kniha své čtenáře nemá čím nadchnout. Jaké ale bylo šokující zjištění, že tento titul je zaškatulkován do té nesprávné krabičky!

Hlavní postavy jsou dobře vykreslené a vesměs všechny sympatické. Klasický vzorec jedné dívky a dvou chlapců + záporák a nebezpečí, do kterého se mládež vrhá po hlavě. Tak se dá popsat ta největší podobnost s jinými tituly, jako například Tábor Shadow Falls, Škola noci a další. Přesto jak již bylo zmíněno, stále se nejedná o fantasy, čímž se titul další vzorcům vymyká.

Čtivě a jednoduše napsaný děj nebude dělat problémy ani mladším čtenářům, pro které je kniha určena. Kategorie scifi-fantasy čtenáře zavádí ke špatnému odhadu, poněvadž fantazie kolem Noční školy jen prošla. Já sama titul řadím mezi lehké scifi a hlavně young adultku u které se čtenář rozhodně nebude nudit. Úžasné pasáže a naprosto nepředvídatelný děj plný očekávání z celého příběhu dělá něco, co si zaslouží nálepku originálu.

Kniha Noční škola je jedno veliké překvapení a potěší mnoho čtenářů. Doporučení adresuji spíše pro mladší čtenáře obou pohlaví, ale chybu s přečtením neudělají ani ti starší, jelikož u této knihy je zábava zaručena tak veliká, že další díl s názvem Odkaz budete shánět hned po dočtení.

Doporučení 4/5
Obálka 2,5/5

Recenze psána pro web Fantasyknihy.eu