13. 3. 2015

«Recenze» Můj ne tak sladký život

Série Mé sladké šestnácté století z produkce nakladatelství CooBoo se hned stala hitem mezi mladými čtenáři. Knihy o Cat Crawfordové a jejím cestování časem z pera Rachel Harrisové jsou opravdu jedinečné, ale obstojí mezi čtenáři i třetí díl s názvem Můj ne tak sladký život?

Rachel Harrisová – Můj ne tak sladký život

Originální název: My Not So Super Sweet Life
Série: Mé sladké šestnácté století
Díl v sérii: 3
Počet stran: 208

Anotace: Cat Crawfordová nechce nic jiného než být normální – nebo aspoň tak normální, jak jen dcera hollywoodského režiséra může být. Už se zdá, že hvězdy její přání vyslyšely: má úchvatného kluka Lucase, žije s ní její úžasná sestřenka Alessandra a její táta se chystá vzít si svou sympatickou snoubenku. Ale pak její zpovykaná matka v celostátním vysílání oznámí světu, že musí své dceři něco důležitého říct… A způsobí tak mediální šílenství. Lucas si nepřeje nic jiného než být s Cat. Musel se hodně snažit, aby ji získal. Bohužel ale musí řešit své vlastní problémy a navíc hrozí, že bude muset Cat nadobro opustit. Odhalená tajemství, skryté domněnky, ustavičná mediální pozornost… Tentokrát to není nepřízeň osudu, se kterou musí Cat a Lucas bojovat, aby mohli zůstat spolu. Ale jejich vlastní obavy.

Hvězdy si s pomocí cikánky Reyny pohrály s osudem mladé Cat Crawfordové a její sestřenky Alessandry. Již je tomu pár měsíců, co se Cat vrátila z šestnáctého století, kde konečně dokázala někomu otevřít své srdce, a to mladému Lorenzovi. Záhy po návratu z minulosti se na jejím prahu objeví dávná příbuzná z šestnáctého století a Cat jí pomáhá adaptovat se v dnešní době plné moderních vymožeností, jež Alessandra nezná. Naštěstí je Less velmi učenlivá a nakonec je její vztah s Austinem na tom lépe, než ten, jenž má Cat s Lucasem. Jenže tentokrát to Cat nebude mít tak jednoduché, stojí před ní nový problém. Její matka. Ta ji opustila před deseti lety a nikdy se neozvala, až doposud.

Jak se zvládne Cat vypořádat se svojí reportéry obletovanou matkou? Dokázala v sobě Caterina Angeli přeci jen probudit mateřské city? Nebo to bude pro Cat jen další zklamání? Navíc má Caterina pro Cat a jejího otce jedno velké překvapení, které opět zamíchá osudy všech. A aby toho tentokrát nebylo málo, tak i Lucas řeší své soukromé krize. Je možné, že bude muset Cat opustit. Ale on jí přece slíbil, že ji nikdy neopustí

Cat mě plácne po stehně. Po těle se mi rozlije příjemné mrazení. Nevyvolal ho její dotek, ale její upřímný, hlasitý smích. Je to jako rána elektrickým proudem přímo do srdce. Pro ten zvuk bych udělal cokoliv. Cokoliv, jen aby ten krásný úsměv z její tváře už nikdy nezmizel. Aby se v jejích očích už nikdy neobjevil strach. Po všech těch letech stěhování sem a tam přes půl světa, kdy jsem si připadal tak ztracený, jsem konečně našel svůj domov. Sem patřím. A udělám cokoliv, abych ochránil, co je moje.

První dva díly série Mé sladké šestnácté století, byly opravdu výjimečné. V prvním díle se stejnojmenným názvem Mé sladké šestnácté století se Cat dostala do šestnáctého století a Rachel Harrisová dokázala přímo bravurně a velmi barvitě popsat tamější dobu i zvyky. Navíc vznikající vztah mezi Lorenzem a Cat byl omezený konvencemi a díky jeho nevinnosti, kniha ještě více v očích čtenářů stoupla. Ve druhém díle Příběh dvou staletí to naopak velmi jiskřilo. Alessandra, zažila několik úsměvných příhod, byla neohrabaná až roztomilá a její protipól byl Austin, který ji dokázal vylákat z ulity a Less se konečně odvázala. Třetí díl Můj ne tak sladký život, je opět něčím novým v této sérii.

Tentokrát se Rachel Harrisová zaměřila spíše na psychologii postav. A mohlo by se i zdát, že román zapadne mezi podobnými tituly, jež se zabývají problémovou dobou, jako je dospívání. Jenže Můj ne tak sladký život má oproti ostatním podobným příběhům jisté výhody, a tím nemyslím jen úchvatnou obálku, ale přeci jen, je tu ještě jedno překvapení, které se stále týká cestování časem, takže o něj čtenáři ani tentokrát nebudou ochuzeni úplně. Škoda jen, že potenciál v podobě nové postavy, autorka plně nevyužila. Ovšem kdo ví, Rachel Harrisová si nechala otevřená zadní vrátka, a tak je možné, že se s danou postavou setkáme ještě v nějakém dalším díle. Ty zadní vrátka se totiž nachází v příběhu hned dvoje.

Co knize Můj ne tak sladký život nechybí, je čtivost. Román se opět čte velmi dobře a tentokrát je tvořen dvěma pohledy - Cat a Lucase, díky tomu mají čtenáři možnost nahlédnout do situace i Lucasovýma očima. A že je o co stát. Takového kluka bude Cat závidět nejedna dívka. Co naopak Cat nikdo závidět nebude, je popularita. Spousta teenagerů se snaží zviditelnit a chtějí být ve společenském žebříčku nahoře, ovšem nikdo už si neuvědomuje, že být známou osobností, kterou pronásledují paparazzi na každém kroku, má i své stinné stránky, a toho si v knize Můj ne tak sladký život užijete opravdu dosytosti.

Můj ne tak sladký život a celkově celou sérii doporučuji všem čtenářům, kteří věří na osud. Kteří i v té nejhorší době doufají, že se konečně karty obrátí a oni zase budou šťastní, a že někde tam venku na ně čeká jejich druhá polovička, kterou jim hvězdy vyvolily.

Hodnocení   obálka 5/5    příběh 4/5

Recenze napsaná pro Vaše Literatura.

Obrázky: anonymousinterests.wordpress.com, goodreads.com, moviepilot.com,