«Recenze» Objetí noci

Originální název: Night Embrace
Série: Noční dravec
Díl v sérii: 3
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 424
Rok vydání v Čr: 2014

Anotace: Sunshine už dávno po nikom tak netoužila. Na tom muži bylo něco zvláštního – od první chvíle, kdy se potkali, si byli kromobyčejně blízcí... Když vychází najevo, že ten tajemný smyslný cizinec je její manžel z minulého života, na chvíli uvěří, že by ji snad mohl milovat. Ale je to pravda, anebo v něm jen probudila city k jiné – dávno mrtvé – ženě? A může si jím být vlastně někdy vůbec jistá? Dokud nepochopí, že je jedno, zda se probouzí vedle Drápa, nebo Speirra a zda v ní on vidí Sunshine, či Nyniu, dokud neuvěří, že jsou spřízněné duše napříč všemi věky, dávnou kletbu se jim prolomit nepodaří. A i kdyby to dokázali, sešlou tím na sebe jen hněv starověkých bohů...

Jsme ve světě nočních lovců, kteří noc co noc vyráží do ulic, aby ochránili lidské bytosti před daimóny. Ti totiž potřebují lidské duše pro to, aby mohli žít dál, bez nich umírají. Noční lovci jsou nesmrtelní válečníci, které si vyvolila sama bohyně Artemis, vlastní jejich duše a oni jí slouží. Jenže ne každý noční lovec je po psychické stránce v pořádku, za života všichni zažívali různé útrapy a ty s nimi jdou napříč časem. Před minulostí se uniknut nedá, a to ani v případě, když od té doby uběhlo již 15 staletí.

Dráp neboli Speirre, již přišel o všechno - všichni jeho nejbližší byli povražděni. Kvůli pomstě a své zbrklosti přišel i o milovanou manželku Nyniu, a když už to vzdal a chtěl se obětovat, přišel o život i jeho poslední nejbližší, mladší sestra Ceara. Dráp se poté zrodil jako noční lovec právě kvůli pomstě. Ovšem jaké je to překvapení, když narazí na Sunshine, která v něm dokáže vyvolat stejnou, ne-li dokonce ještě větší touhu, než jeho Nynia? Ale Dráp nemůže doufat v normální život a od Sunshine se musí držet dál, jinak ji uvrhne do nebezpečí. Navíc se blíží Mardi Gras a New Orleans se jen hemží daimóny a bohy bez schopností, kteří udělají cokoliv, jen aby se opět dostali k moci

Acheron na něj přísně pohlédl. „Ano, Kelte. Mohu ti ukázat, jak lze pohřbít bolest tak hluboko, že její osten neucítíš. Ale varuji tě – nic na světě není zadarmo a nic netrvá věčně. Jednoho dne něco tvou bolest probudí a ty pak pocítíš nastřádanou trýzeň mnoha věků. Vše, co jsi v sobě skryl, vystoupí na povrch a může zničit nejen tebe, ale i všechny kolem.“ Str.9

Sherrilyn Kenyonová již napsala více než 40 knih, jichž se prodalo na 14 miliónů kusů po celém světě. Ale nejvíce se proslavila sérií Dark Hunter, která se – stejně jako autorka sama – stala ikonou žánru paranormální romance. Objetí noci je v pořadí již třetím dílem této úspěšné série plné tajemných a nebezpečných nočních lovců, se kterými si není radno zahrávat.

Na sérii Noční dravec čtenáři jistě nejvíce ocení, že se vše stále odehrává ve stejném prostředí. Hlavní hrdinové sice s každým dílem přibývají, ale sem tam se v příběhu mihnou i vám již známé postavy z předchozích dílů a díky tomu se dá lépe orientovat v ději i čase. Jen v bozích můžete mít zpočátku přeci jen trochu zmatek, protože tentokrát je nových postav více, ale již po pár kapitolách vám nedělá problém si všechny správně zařadit.

Objetí noci se opět setkáváme s postavami spíše plochými, málo vykreslenými. Ovšem tentokrát se čtenářům přeci jen dostává více informací, a to přímo o samotném Acheronovi, i když on sám by raději na minulost zapomněl. Kniha je tedy psána z několika pohledů a díky tomu si děj zachovává spád, nejsou zde žádná hluchá místa a v sexuálních scénách je Sherrilyn Kenyonová mistr.

I přes to, že Objetí noci má přes 400 stran, jde o knihu, jíž přečtete nejdéle za dva večery. Příběh vás vtáhne a vy od něj nedokážete odejít. Každý čtenář jistě ocení, jak si Sherrilyn Kenyonová pohrává s charaktery nočních lovců a s jakým důvtipem dokáže pracovat jak s postavami, tak i s dějem. Dokáže docílit toho, aby se v konečném důsledku od sebe všechny díly lišily a tentokrát se zaměřila na reinkarnaci. Přitom si ale stále zachovává vtipnost a erotické jiskření je místy tak silné, že se až divíte, že vám kniha nevzplála pod rukama.

Hodnocení    obálka 4/5     příběh 3,5/5

Recenze napsaná pro Fantasyknihy.eu.

Anotace, obálka: bux.cz