Autor: Carey Heywood
Série: On
Díl v sérii: 2.díl
Počet stran: 224
Nakladatelství: Galatea
Rok vydání v ČR: 2014

Anotace: Její verzi příběhu už znáte, nyní se přečtěte o jejich lásce i z jeho pohledu. „Snažit se na NI zapomenout bylo zbytečné. ONA, která odešla bez rozloučení, se mi úplně vryla pod kůži.“ Když měli v šesté třídě společně vypracovat literární projekt, neměl Will Price ani ponětí, že se právě ONA stane jeho nejlepší kamarádkou. Časem přátelství přerostlo v lásku. Znamenala pro něj vše, po čem toužil a co ve svém životě potřeboval. ONA však jedné noci bez slůvka vysvětlení zmizí. Bez NÍ Willův život ztrácí smysl, neví jak dál, tápe v nejistotě a obavách. Co prožívá a jak tráví těch dlouhých sedm let, kdy nemůže být s NÍ? A když se ONA vrátí, co udělá, aby JI získal zpět?

----------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
„Udělal bych pro nic cokoliv, jen aby byla šťastná. Ona to pro mě kdysi dělala taky. Uměli jsme jeden druhého stavět na první místo. Nikdy nezapomenu na to, jak příšerně jsem se cítil, když mi zmizela ze života.“
-úryvek ze strany 119-

Další dílo Carey Heywood je na světě a čtenáři této autorky si mohou užít příběh Sarah a Willa znovu, podrobněji a hlavně z jeho pohledu. Jak se cítil, když spatřil po sedmi letech svou vyvolenou a hlavně jak prožíval její odchod, když ho jako mladého chlapce zanechala svému osudu se srdcem napadrť, se dozvíte v knize Ona, která právě vešla na pulty českých knihkupců.

Z první části série, a to konkrétně knihy On, víme, že Sarah odjela jako mladistvá ke svému strýci několik mil daleko, aby si vyléčila zlomené srdce. Jenže v tu chvíli netušila, že jediný kdo srdce lámal, byla právě ona sama. Will jí hledal, našel a odešel. Nic mu nezbylo. Pouze vzpomínky na dívku, kterou miloval a pohled vrytý do paměti, jak jeho Sarah je šťastná v jiné zemi s jiným mužem. Jenže ne vše bylo takové, jak se na první pohled zdálo...

Will ji milovat nepřestal, ani po dlouhých sedmi letech odloučení a právě tato dlouhá léta nám převypráví jako vůbec první a čtenář si bude moci udělat obrázek sám o tom, jak útěk jeho dívky mu změnil svět. Jaké to bylo žít s ní a poté bez ní. Znovushledání a následné intriky, aby Sarah získal zpět, si dosyta užijeme z pohledu ukřivděného chlapce a později dospělého muže.

Dnešní doba je plná příběhů různých stylů, a tím nejkontroverznějším a zároveň stále více oblíbenějším je psát série z pohledů více hrdinů. Tomuto trendu se nevyhnula ani autorka Carey Heywood a příběh Sarah a Willa nám připravila na dvakrát. První díl nás seznamuje se Sarah Millerovou a jejím životem a v tom druhém, o kterém se tu budeme bavit, nás zasvětí do tajů své mysli Will Price. Mohlo by se zdát, že už není nic, čím by nás překvapil. Opak je ale pravdou a hned na začátku vyprávění se vracíme o několik let zpět a dozvídáme se, jaké bylo seznámení našich dvou hrdinů, jak pokračovalo stále více utužující se přátelství přerůstající v nehynoucí lásku, ale také to, jak náhle skončilo.

V celku krátká kniha v sobě skrývá nejen začátky a dětství hlavních aktérů, ale také následný spád děje, který známe z předchozí části. O nic nejsme ochuzeni a můžeme si tedy užít příběh dosytosti. Je už takřka pravidlem, že díla z úhlu mužského pohledu bývají zajímavější a procítěnější a já sama tomu dávám za pravdu a knihu Ona a hlavně její příběh hodnotím velmi kladně.

Ději nechybí opět čtivost ani vtip, o který se starají postavy sice vedlejší, ale neméně důležité. Dopodrobna popsané sexuální scény, kterých není přehršel, je také to pravé ořechové.  Zkrátka na knihu se po dobu čtení budete mračit, mručet, ale také culit a vrhat láskyplné pohledy. Autorce se opět vydařil pěkný kousek, a přesto že nám čtení občas kazí nářečně psaný překlad knihy, není to nic oproti tomu, co prožíváme při čtení tohoto příběhu.

Nakladatelství Galatea se pořádně vytáhlo a já budu doufat, že podobné příběhy má ještě v šuplíku. Ono přece snít o tom, že láska vždy zvítězí, chce přece každý.

Doporučení 3,5/5
Obálka 5/5