5. 8. 2014

Úryvkové úterý (25) - Harlekýn

Podrobnosti o projektu ZDE




Kniha: Harlekýn 
Autor: L. K. Hamilton 
Série: Anita Blake 15 
Rok vydání: 2007/2014 


Úryvek: "Najdu pro tebe její srdce," řekl Olaf a já byla ráda, že můj sluch ještě úplně nefunguje. Jeho hlas tak totiž zněl ploše a ztratil hodně ze svého tónu. Kdybych v jeho hlase slyšela všechnu tu touhu, kterou jsem viděla v jeho tváři, tak bych ho mohla zastřelit. Vsadila bych se, že jeho speciální střelivo by v lidské hrudi udělalo vážně velkou díru. Zapřemýšlela jsem o tom, vážně jo, ale nakonec jsem mu zbraň vrátila. Uhasil svou pochodeň. Někdo nám přinesl sekeru a nově nabroušený nůž. Vážně mi chyběla moje sada na zabíjení upírů, ale ta zůstala doma. Ne, vlastně v Cirkusu. Její páteř byla křehká od ohně, takže to bylo to nejsnadnější odříznutí hlavy, jaké jsem dělala. Olaf se musel zanořit do její hrudi, aby našel kusy spáleného a zkrvaveného srdce. Udělali jsme z ní ruinu. Odkopla jsem hlavu kousek dál od těla. Jo, chtěla jsem spálit hlavu a srdce a rozprášit popel do tekoucí vody, ale byla mrtvá. Znovu jsem nakopla hlavu a ta se odkutálela po zemi, příliš spálená, než aby krvácela. Kolena mě už dál neudržela. Zhroutila jsem se tam, kde jsem stála se sekerou pořád v dlaních. Edward si klekl vedle mě. Dotkl se přední strany mého trička. Jeho ruka se odtáhla zrudlá, jako kdyby si ji namočil do červené barvy. Roztrhl mi tričko na hrudi. Rány po drápech vypadaly jako vzteklá rozeklaná ústa. Z jedněch vyhřezávalo něco růžového, krvavého a lesklého, jako oteklý jazyk. "Kurva," zanadávala jsem. "Ještě to nebolí?" zeptal se. "Ne," řekla jsem a můj hlas zněl úžasně klidně. Šok je nádherná věc. "Musíme tě dostat k doktorovi dřív, než se to změní," prohlásil a jeho hlas byl taky klidný. Ovinul kolem mě paže a vstal se mnou v náručí. Rychlou chůzí zamířil zpátky do chodby, odkud jsme přišli. "Bolí to?" zeptal se. "Ne," zopakovala jsem, hlas vzdálený a příliš klidný. Dokonce i já jsem věděla, že jsem příliš klidná, ale cítila jsem se tak nějak vzdáleně a neskutečně. Za to jsem mohla poděkovat šoku. Začal utíkat chodbou se mnou v náručí. "Bolí to?" zeptal se. "Ne." Utíkal rychleji. 

 Str. 273 - 274

4 komentáře:

  1. Anita.. joj prečítala by som si celú sériu znova. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jí mám moc ráda :-), jen mě mrzí, že jsem si už od začátku zamilovala Richarda, který tam dělá nejvíc problémů :-D.. Pak jsem na něj akorát naštvaná :-D

      Vymazat
  2. Knihu jsem nečetla, ale slyšela jsem o ní dost. Snad se na ni taky brzo dostane :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji přečti :-).. už na ni mám sepsanou recenzi, nejspíš v pátek ji zveřejním na blogu, tak se pak můžeš mrknout :-)

      Vymazat