4. 6. 2014

Jak to vidím já - Ztracení

Název: Ztraceni
Původní název: Lost Spirits
Autor: Gabriella Poole
Série: Temná akademie
Díl v sérii: 4. díl
Počet stran: 272
Nakladatelství: Fragment
Datum vydání v ČR: 2014
Anotace: Darkova akademie se stěhuje na nové místo, k nádhernému tyrkysovému moři do Keni. Cassie se trápí ztrátou milovaného Ranjita. Ten je na útěku a Cassie je rozhodnutá udělat vše pro to, aby ho našla. Vrací se však zlá Kateřina a její matka – obě silnější než kdy dříve. Cassie ví, že její láska k Ranjitovi je její největší slabostí. Musí učinit zásadní rozhodnutí…Závěrečný díl napínavé tajemné série.

"Uzavřu s tebou dohodu, Bellová."
"To si nemyslím. Nemáš nic, co bych chtěla."
"Ale mám! To je na tom právě tak báječný!" Kateřina se zastavila a odhrnula rty v šíleném úsměvu. " Je to nabídka, kterou nemáš šanci odmítnout!"


Obálka: Je tématicky zvolená a k těm předchozím se perfektně hodí. Líbí se mi vložení města, nebo části z něj, kde se příběh odehrává.


Děj: Ranjit zmizel, Jack je mrtvý a s ním i spousty dalších Cassiných přátel. Po boku hluboce zarmoucené Isabell a věčně usměvavého Richarda, se Cassie vydává do další báječné země, kde bude pobývat po dobu jednoho školního roku. Tentokrát se Darkova akademie stěhuje do Keni, země plná zvířat, rostlin a nádherného moře. Od první chvíle Cassie musí zatnout zuby a nepřipouštět si, že její láska se už nevrátí, ovšem to by nebyla Cassie, kdyby to nechala tak, jak to je. Na záchranu Ranjita, je ochotna porušovat i přísně daná pravidla. A co teprve až Ranjita najde... Cassie má plán jak zařídit, aby se svým milovaným mohla být navždy. Dovolí jí to okolnosti a hlavně její duše Estelle? Dokáže Ranjita najít živého a zdravého? A jak se vypořádá s překážkami jako je ředitel Dark a umučená kamarádka Isabell? Uzle se rozmotávají a Vy se můžete těšit na veliké rozuzlení v tomto posledním díle Temné akademie.

"Miluji tě." 
Otočil hlavu směrem k ní, rty se mu zvedly do úsměvu a i v jeho očích byly slzy. "Řeknu to na tebe  Singhovi."

Celkové shrnutí: Bez mučení přiznávám, že při dočtení Rozpolceních, tedy třetího dílu jsem si říkala, zda ten další je nutný. Celá série ztrácela tu jedinečnost, kterou získala prvním dílem. Měla něco jiného, nového - hostitelské duše - ano, známe jej, ale přeci jen se s tímto setkáváme v knihách velmi málo. Ač se mi kniha líbila, neokouzlila mě zas tak moc jak bych očekávala. Byla jsem nucena knihu číst ne z důvodu, že mě zajímá jak to vše dopadne, ale z touhy mít sérii konečně za sebou. Autorky styl psaní mi dobře seděl, hlavní postavy mi
vyhovovali, ale jak to říct... prostě tomu chyběl ten správný šmrnc. Bylo to táhlé, chvílemi nudné a na závěrečný díl celé série málo akční a překvapující. Samotný konec byl předvídající, přesto i v jedné části mile překvapující. Myslela jsem si, že autorka utichající slávu této série dožene alespoň láskou, po které každá žena prahne, ale bohužel ani toho jsem se nedočkala, nebo aspoň ne v tak velké míře, abych mohla dát lepší hodnocení. Tento díl mě bohužel zklamal a jsem velmi ráda za ukončení celé série, protože už teď to bylo zbytečně dlouhé. Myslím, že kdyby byli všechny díly lehce zkráceny a dány do jedné knihy, udělala by autorka lépe. Člověk by byl nažhaven prvotními novinkami, kterými nás spisovatelka zahltila a celou knihu by přešel s větším nadšením. Mrzí mě, že dám slabé hodnocení, protože tato série měla dobře našlápnuto. Závěrečný boj nebyl boj, pouze jedno velké štěstí. Kniha mě nechávala emočně totálně vyschlou a právě kvůli tomu, mě příběh zklamal.

Hodnocení celé série: První díl mě příjemně překvapil, bohužel s každým dalším Temná akademie ztrácela to pověstné kouzlo. Tuto ságu doporučuji spíše nižším věkovým kategoriím. Ti starší a hlavně sečtělejší si z knihy vůbec nic neodnesou... bohužel.

Obálka 4/5
Doporučení 2/5

Děkuji za poskytnutí recenzního výtisku nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit zde.



Mája


2 komentáře:

  1. Poslední díl mě taky zklamal, čekala jsem víc :/. Jinak pěkná recenze :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. :-)
      Bohužel no, vkládala jsem do posledního dílu více nadějí.

      Vymazat