7. 5. 2014

Kopírování, co s tím?

Mám chvilku času a jako první co jdu udělat, je sepsat své myšlenkové pochody. Tentokrát se budu ventilovat na téma - Kopírování.




Kopírování je dost probírané téma a vsadím se, že i značně emočně napjaté. Dle mého existuje více možností, jak někoho okopírovat, já se chci věnovat tomu blogerskému.

Jako začátečníci jsme si s Katkou říkaly, že toto téma se nám vyhne, opak je ale pravdou. Jasně, přikláníme se k tomu, že někdy je to vážně náhoda, ale když se na ten nejmenovaný blog zaměříme, zjišťujeme, že podobnost s námi je čím dál větší a hlavně okatější.

Nedávno si někdo stěžoval i na svém facebookovém účtu, že jeho recenze je snad  celá okopírovaná. Taky se nám to stalo. Stejným myšlenkám a názorům se jistě nevyhneme, bylo by drzé si to, či ono přivlastňovat, ale když čtete úplně stejné fráze, k tomu vložené stejné obrázky, jako je ve vaší vlastní recenzi, už to člověka zamrzí.

Proč tohle lidi dělají? Málo kreativity? Fantazie? Nebo se jim to prostě líbí, tak to chtějí udělat v podobném duchu. Recenze zamrzí a někdy i naštvou. Katka je v tomto benevolentnější, ovšem já zuřím, vážně mě to mrzí. Člověk si s tím dá práci, nakladatelé ho pochválí a někdo se chlubí cizím peřím.

Horší stránka kopírování je to, když někdo kopíruje váš vzhled. Barvy, které znenadání změní, logo, nebo dosti podobné záhlaví.
Na jednu stranu je člověk rád, že se někdo snaží být jako vy, na tu druhou si říkáte, proč do blogování vlastně šel, když si nestojí za svými názory a nedá si práci s tím, si blog upravit dle svého.

Našla jsem i podobné, někdy i stejné projekty/meme. Nebo když si pro něco vymyslíte název, aby jste neměli stejný jako všichni ostatní a najednou se strhne lavina, a i když to není úplně stejné pojmenování, tak přeci jen je to kopírování. X let mají všichni stejné pojmenování a najednou chvíli po vás někdo zjistí, že to jde i jinak?

To máte jako zpovědi, výslech nebo jen povídáme o mně. Dříve to byla raritka a člověk to hltal se slinou u pusy a těšil se z toho, co se zase dozví. A najednou bum! Podobné věci na Vás křičí ze všech stran a já jsem naštvaná, protože nejen, že nejste ti nápadití, ale už mě ani takové články nebaví.
Takový článek jsem chtěla sepsat dlouho, ale pořád jsem to oddalovala, poslední taková ta pomyslná kapka byla, když u jednoho našeho převzatého nápadu, bylo na blogu napsáno "viděla jsem u tohoatoho toato" přitom to byl náš nápad. Dosti to zamrzelo. Člověk je na jednu stranu rád, že vaše články, projekty a recenze se líbí, když už je sdílí jiní blogeři fajn, ale přivlastňovat si takový nápad jen proto, že tomu dáme jiný název? Přijde mi to drzé a takové věci se prostě nedělají.

Co na to říkáte Vy? Máte s něčím takovým podobnou zkušenost? Nebo jste sami něco zkopčili, i když třeba nevědomě? A Vy, ti co kopírujete, stojí Vám to za to? Nebýt originál?

Jak se proti tomuto bránit? Myslím, že mám pro Vás jen jednu radu, PEVNÉ NERVY! :-)

Mája

10 komentářů:

  1. Jaký nápad Vám někdo vzal? Já jsem si zatím žádné velké podobnosti nevšimla, asi nejsem dost inspirativní :-D Ne jsem za to ráda, okopírovanou recenzi jsem našla až teď a úplnou náhodou a to ještě před rokem jinak ne, ale nechápu, co z toho lidi mají, já když něco převezmu tak řeknu, kde jsem to vzala a u koho :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych to nerada ventilovala, však ten dotyčný se určitě chytí jednou za čumák. :-)
      Necháme to být, bohužel to někdy zamrzí. :-(

      Vymazat
    2. Jasný já to chápu :) Člověk s tím má práci a někdo si to ukradne bez práce třeba recenze. S těmi projekty je to těžké, kolikrát se to tak nějak sejde podobně s těmi názvy a tak a rozhovory mělo pár lidí i před Vámi, ale ne tak často, ale když někdo opravdu vezme Váš projekt a vydává ho za svůj je tedy dost nehezké.
      Ale Vy jste nejlepší, tak se nedáte! :)

      Vymazat
    3. Hele nech toho, pořád nás jen chválíš a ještě nám z toho naroste nosánek. :-)
      Každopádně moc díky. :-)
      Je to smutný - jasně chápu, třeba taková chvástačka je také víckrát a nevadí mi to, ale nové projekty které nikde nejsou a najednou ups a jsou všude, to je prostě škoda. :-(

      Vymazat
  2. Dosť pravdivý článok. Zatiaľ som sa niečím na vlastnej koži nepresvedčila, no postrehla som to na pár blogoch..
    Ako si napísala, človek si dá námahu a ono to potom niekto použije?
    To je fakt sila a hovorí to aj dosť o ľuďoch.. mne osobne by to bolo trápne niečo také spraviť.
    Žiadnu recenziu som neskopírovala a nikto by ma k tomu ani neprinútil. Je možné, že niekedy bývajú u rôznych blogerov rovnaké myšlienky, avšak môže to byť len náhoda.
    Niekedy aj úmysel, čo je dosť smutné. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, také to nepochopím. Já vlastně nečtu ani recenze na knihu, kterou mám právě rozečtenou, nebo budu teprve číst, protože se bojím, že ač ne úmyslně, ale mohla bych použít stejné věty, či fráze a to já nechci. Beru to tak, že každý bloger je originál, někdo lepší, někdo slabší, ale všichni do kupy prostě jedinečný.

      Vymazat
    2. Lepšie je nečítať si recenzie, lebo ako vravíš, neúmyselne môžeš použiť nejaké spojenie, ktoré sa ti usadilo v hlave :)
      Lepšie je skúšať písať recenzie sám, aj keď to napríklad nejde, vždy sa predsa niečo dá vymyslieť :)

      Vymazat
    3. Přesně tak. Raději slabší, ale takovou z které dýchá kus tvého já, ne okopčenou. :-)

      Vymazat
  3. Nemůžu nesouhlasit.. Vystihla jsi to dost přesně.
    Mně osobně se párkrát stalo, že jsem třeba něco vymyslela - ať už název, originální téma článku nebo něco podobného... Tak to zveřejním a po pár dnech zjistím, že třeba týden přede mnou to zveřejnil i někdo jiný. To to ale nechám být a nic nemenim, i když ten druhý byl první. Nekopiruju a nemůžu za to, když má někdo stejne nápady jako ja :D Ale nechapu ty lidi, kteri proste ctrl c a ctrl v zkopiruji neci clanek a vydavaji ho za svuj..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I to se samozřejmě stává, však jsem psala, komu se to povedlo neúmyslně. Já myslím, že u nás toto není, ale třeba během pár dní na to zrvona narazím, že ač omylem, ale kopčila jsem. Všude se snažím uvádět zdroj, nebo tvůrce, ale ne vždy se to uhlídá.
      Bohužel jsou i takové chvíle, kdy na něco narazíš a jasně z toho křičí tvé myšlenky a to už je potom na houby. :-(

      Vymazat