21. 3. 2014

Jak to vidím já...

Rick Riordan - Percy Jackson: Zloděj blesku 


Autor: Rick Riordan
Originální název: The Lightning Thief
Série: Percy Jackson
Díl série: 1
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 400
Rok vydání v Čr: 2009

Anotace: Jmenuji se Percy Jackson. Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu. Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr. Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia. Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi? Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval! 

Odněkud za námi, blíž než předtím, se zase začalo rozléhat to divné bučení. Ať nás pronásledovalo cokoli, bylo nám to pořád na stopě. „Percy,“ promluvila máma, „je toho spousta na vysvětlování a moc málo času. Musíme tě dostat do bezpečí.“ „Do bezpečí před čím? Kdo po mně jde?“ „Ale, nic moc,“ odpověděl Grover, zřejmě pořád ještě namíchnutý tou poznámkou o oslovi. „Jenom vládce mrtvých a pár jeho nejkrvelačnějších mazlíčků.“ „Grovere!“ „Omlouvám se, paní Jacksonová. Mohla byste jet rychleji, prosím?“Snažil jsem se nějak pochopit, co se děje, ale nedokázal jsem to. Věděl jsem, že to není sen. Nebyla to ani představa. Něco tak divného bych si v životě nevymyslel. 

Sérii Percy Jackson řadím mezi ty série, kdy na knihy slyšíte samou chválu, ale moc se vám do nich nechce, protože už je vydaných několik dalších dílů a vy víte, že toho budete muset hodně dočítat. Také jsem ho pořád odkládala, že si to přečtu jindy. A to byla obrovská chyba. 

Problémové dítě Percy Jackson
Percy to v životě nemá jednoduché, ve dvanácti letech už stihl vystřídat šest škol. Je dyslektik, hyperaktivní s poruchou pozornosti a celkově je známý jako problémový žák. Svého otce nikdy nepoznal, prý se ztratil na moři. Jeho matka se později vdala za „Smraďocha“ Gabea, se kterým se Percy nesnáší. Zpočátku se vše jeví jen jako normální život problémového chlapce. Ale co když je vše jinak? Co když se na scéně objeví řečtí bohové, zvláštní letní tábor polobohů a jeden opatrovník satyr? Zjistí Percy, kdo byl jeho otec? Dokáže najít a vrátit bájný předmět jeho majiteli ještě dřív, než se rozpoutá mezi bohy válka?

Příběh Percyho Jacksona je přímo strhující, dokud nedočtete, nedokážete se od něj odtrhnout. Kniha je opravdu velmi čtivá, možná tomu napomáhá i o trochu větší písmo, než na které jsme běžně v knihách zvyklí. Už chvíli po vtipném úvodu přijde na řadu akce. V této knize se pořád něco děje, Rick Riordan nás nenechá chvíli vydechnout. Buď se smějete nebo čtete se zatajeným dechem a bylo i pár dojemných chvil. Do děje autor občas zakomponoval vtipnou vsuvku, nějaký Percyho komentář, který je tam jako vzkaz a někdy i přímo jako varování pro čtenáře. Sám Percy je úžasná hlavní postava, je to takový vtipný chytrolín, který neustále přitahuje problémy. Jen jeho věk mi moc k příběhu neseděl, pořád jsem si ho představovala o pár let staršího. To ale mě osobně nevadilo. Je vidět, že autor jako bývalý učitel historie se v řecké mytologii opravdu vyžívá, já jsem k ní měla vždycky blízko, takže z postav jako Mínotaurus, Chiméra nebo Medúza, jsem byla nadšená. A celkové prolínání současnosti s bájnými světy a bytostmi na mě udělalo dojem, vždyť koho by napadlo, že v Los Angeles sídlí Hádes nebo, že nad Empire State Building se vznáší Olymp. A aby toho nebylo málo, zakomponoval tam autor i pár ekologických vsuvek.

Knihu určitě doporučuji, je to první díl z velmi slibné série. A já sama se už moc těším na to, co nabídne další díl. První dva díly už byly zfilmované, ale nemohu je s knihou porovnat, ještě jsem je neviděla, pokud mám možnost, vždycky si raději jako první přečtu knihu. 


Hodnocení           obálka 4/5                děj 4/5 


Katka 


Knihu si můžete zakoupit ZDE

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment



Zdroj 
Anotace, obálka: fragment.cz 
Obrázky: kristineofl.wikispaces.com, greek-mythology-pantheon.com

8 komentářů:

  1. Souhlasím, kniha je super, velmi dobře se čte a člověk chce hned pokračování, i když to nekončí useknutě ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, nejradši bych chtěla číst hned teď všechny díly najednou :-D

      Vymazat
  2. Momentálne mám túto knihu vypožičanú z knižnice. Filmy sa mi neskutočne páčili, tak chcem dať šancu aj knihám :)

    OdpovědětVymazat
  3. Knížku jsem zatím nečetla, ale rozhodně to nechci napravit a přečíst to :).

    OdpovědětVymazat
  4. pěkná recenze :-) knížku jsem před pár měsíci číst sice začala, ale protože na mě čekala jiná a lákavější, tak jsem ji nakonec nedočetla. plánuji se k ní ovšem vrátit, protože ten začátek byl takový milý a fajn, takže jsem na ni zvědavá :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-).. To se k ní určitě vrať, bude se ti líbit :-)

      Vymazat