2. 3. 2014

Jak to vidím já - Pád andělů (Ma)

Název: Pád andělů
Původní název: Angelfall
Autor: Susan Ee
Série: Penryn a konec dní
Díl v sérii: 1.díl
Počet stran: 288
Nakladatelství: Motto
Datum vydání v ČR: 2014



Anotace: Vůle a odhodlání neznají překážek. První kniha napínavého fantasy thrilleru konečně v češtině!

Je to šest týdnů, co andělé apokalypsy sestoupili na zem a zcela ovládli dosavadní poklidný chod moderního světa. Ve dne jsou lidé v San Francisku, kde žije i Penryn a její rodina, zastrašováni pouličními gangy, v noci tu panují strach a podezření. Penryn se snaží v chaotickém městě přežít a ochránit svoji rodinu, ovšem do té doby, než je její sestra Page unesena anděly. Penryn je ochotná pro záchranu sestry udělat cokoli...


„Takhle si představuju, že ti pomůžu rozhodnout se být rozumná. Slovo rozumná evidentně ve tvé slovníku neexistuje“

Obálka: Není ošklivá, přesto si říkám, že si tento příběh zaslouží víc. Já jako čtenář, na obálky hodně přihlíží, po této knize bych nesáhla, ovšem velmi bych litovala.

Hlavní postava: Milá, vstřícná, milující, přesto bojovná, opatrná a pro své milované je ochotna položit život. V knize nebyla chvíle, kdy by mi vadila, měla jsem ji ráda a troufnu si říci, že v každé situaci bych se zachovala stejně. Průběhem děje můj vnitřní hlas Penryn naváděl, co má a nemá udělat a ona mne vždy poslechla. „Už mě nebaví mít vždycky pravdu...

Negativa: Tramtadáá, první kniha, v které žádné negativa nevidím.

Pozitiva: Žádná klasická, romantická slátanina. Příběh měl hlavu a patu, nikde žádné mezery. Rozumné postavy vám nekazí celý příběh a co mě potěšilo je to, že se zbytečně nezabíjeli hlavní postavy, i když si příběh o to říkal.




„Na co s vlastně stěžuješ? Tady mě máš, nebo ne?“


Celkový děj: Penryn několik týdnů bojuje o pomatené matky, nemocné sestry a svůj vlastní život. Daří se jí to, do toho osudného dne, kdy je svědkem andělské bitky. Strachem pohlcena se přesto nebojí zasáhnout, pro záchranu svých blízkých. Co ovšem netuší je, že se vše zvrtne a její sestra Paige je unesena. Její jedinou nadějí je zbídačený anděl na pokraji smrti. Matka zmizela, sestra je násilně odnesena. Co může Penryn ztratit, když pomůže nehýbající se andělské kráse, aby z něj dostala informace, kam sestru jeho druh unesl. Tím začíná hon za svobodou, lov nepřátel a něco, čemu se říká city...




V příběhu je velmi dobře vykreslen vztah dvou sester a postupem času přicházíme na to, že nejen "obyčejná" láska, ale i ta sesterská, dokáže hory přenášet.




„Od začátku jsem věděl, že tě tvoje oddanost zničí.
Jen mě nikdy nenapadlo, že se ti to stane z oddanosti ke mně.“



Kniha se mi velmi dobře četla a již brzy jsem zalitovala, že nemám více stránek. Děj je nasycen vtipem, láskou, úctou, ale i bojem, strachem a akčností. Velmi se mi líbí spojení apokalypsy s nadpřirozenem. Zakončení knihy vás nenásilně nutí okamžitě prosit o další díl, přesto vám není líto, že ho nemáte, protože z příběhu budete čerpat ještě dlouho.

Andělé jsou pro nás symbolem dobra a lásky, ovšem v této knize je tomu právě naopak. Spisovatelka si s námi pěkně hraje a já poslušně sedím a "poslouchám". Celou knihu bych shrnula jako Perfektní nápad.


Obálka 4/10
Emoční vypětí 8/10
Celkový děj 10/10
Doporučení 10/10

Zdroj: Obálka+anotace nakladatelství motto
Foto: cumuloquoise.wordpress.com,www.huffingtonpost.com, http://www.flickr.com/, supernatural.wikia.com

Žádné komentáře:

Okomentovat