7. 2. 2014

Jak to vidím já - Nabíječ

Název: Nabíječ
Původní název: Wallbanger
Autor: Alice Clayton
Série: Coctail
Díl v sérii: 1.díl
Počet stran: 280
Nakladatelství: Mladá fronta
Rok vydání v ČR: 2014


Anotace: Caroline má fantastický byt v San Francisku a dokonalého kuchyňského robota, ale nemá Óčko! Caroline má skvěle našlápnutou kariéru, kancelář s výhledem na záliv a recept na výtečnou cuketovou buchtu, ale nemá Óčko!! Caroline má nejlepšího kocoura na světě, super kámošky a plný dekolt, ale nemá Óčko!!! A navíc, světe div se, stěnou její ložnice otřásá noc co noc její sexy soused, co si v posteli servítky rozhodně nebere. No, není to zákon schválnosti? Každé zasténání, naplácání a - bože, zamňoukání? - Caroline připomíná, že přichází nejen o spánek, ale že jí, na rozdíl od Nabíječových partnerek, chybí taky… Jo, uhádli jste, Óčko! Když bušení do zdi málem vyklepe Caroline z postele, rupnou jí nervy a oděná do sexuální frustrace a růžové noční košilky se svému sousedovi postaví tváří v tvář. Jenže jejich noční potyčka je, řekněme, jen začátek, protože s tenkými stěnami napětí mezi nimi roste…


Obálka: Možná trochu vulgární, ale k příběhu se to výborně hodí a mě se vážně líbí. Hned když se na knihu podíváte, víte přesně o čem je řeč. A to přece chceme, ne?


Hlavní postava: Caroline Elizabeth (příjmení po mě nechtějte, buď tam nebylo, nebo má paměť je hodně vzdálená). Caroline mi přišla fajn. Bytová dekoratérka ups designérka, srší vtipem a její sarkastické narážky, já prostě žeru. Je krásná, úspěšná a v hlavě to má pořádně srovnané. V některých věcech jsem se s ní ztotožnila a dokázala si představit, že ke kocourovi promlouvám já, že kamarádky peskuji místo ni, prostě, jednoduše, ta postava se mi líbí. Až na to její hnětání... 


Negativa: I tady se jich pár najde. Když jsem si poprvé přečetla slovo Óčko, bylo mi do smíchu, ovšem po osmdesátosmé, to už vtipné nebylo. Přičtěte k Óčku, páteř, srdce, nervy a rozum a vyjde vám z toho naprostá pitomost. Někomu skáče salta vnitřní bohyně, Caroline má - pardon nemá - Óčko. Co určitě v příběhu nepřehlédnete a to doslova, jsou Nabíječovi krásně oči. Vykukovali na vás ze všech stran, až jste se otáčela kolem sebe, jestli s vámi v místnosti, vážně někde nejsou. Ach ta zářivá modř...


Pozitiva: Jedním slovem, tato kniha je vtipná. Smějete se od začátku, skoro až do konce. Postavy vám jsou blízké a běh každodenního života, vám utíká stejně, jako jim. Nikde žádné zdlouhavé popisky, přesto jste přesně věděla, co dělají, nebo jak to u nich v kuchyni vypadá. Co hodnotím kladně, je to, že se v příběhu neobjevují vulgární a  trapné výrazy - až na pár slovíček - a kniha, ač je to erotický román, není tolik přehlcena sexuálními scénami. Ano, četla jsem i konec...
Celkové shrnutí: Úplně se vidím v létě, pod stromem, položená na dece a v ruce Nabíječe. hmm...
Lehké čtení, úsměvný děj, který vám mizí před očima a příběh s kterým se dokážete ztotožnit. Když se ohlédnu zpět, k době kdy jsem knihu četla a zaměřím se na emoční stránku, tak u této knihy převažuje, smích. Postavy byli díkybohu rozumné, takže mé vlasy nepřišly k úhoně. Motýlci zůstali tam kde jsou a v podbřišku, za ně převzala práci křeč od smíchu. Nepochopitelná myšlenková pasáž z jízdy, nahradily výborné smsky. Není to špice, ale přiznejme, lehkým čtením k odreagování, nepohrdneme žádná z nás. Ne hned, ale určitě za pár let, si dokážu představit, že knihu vezmu do ruky zas. Ovšem! Vynechám poslední odstavec. Ten mi přišel ujetý a totálně zbytečný. Jak mám jako vědět, z které pláže, se teď písek válí, na Nabíječovi zemi?




Obálka + Emoční vypětí 6/10 
Samotný děj 7/10
Doporučení 8/10

Medu a meruňkové marmeládě zdar! Vaše - buchbuch- Mája

2 komentáře:

  1. Ahoj, pokud se ti líbila tahle kniha, tak si přečti i další knihu od autorky Alice Claytonová - Kdopak je ta zrzka? . Knížka je taky velice vtipná, hlavní hrdinka je pohodářka, oblíbila jsem si jí, docela mě motivovala,tím že redukovala svojí váhu a zpevnila své tělo ve svém věku (který je podobný mému) a je odhodlaná si udržet si jí, tím že každé ráno běhá. Každopádně mě bavilo číst to jak se děj vyvíjí a řeší se tam docela častý jev a to věkový rozdíl partnerů..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám ji tu připravenou, ale vůbec nevím o čem je, anotace nečtu. Každopádně díky. Vypadá to dosz zajímavě. ;-)

      Vymazat