2. 1. 2016

«Recenze» Archerův hlas

Když čtenářky viděly loňský ediční plán nakladatelství Baronet, většinu ihned zaujala autorka romantických a erotických příběhů Mia Sheridan, které u tohoto nakladatelství vyšly hned dvě série a obě byly už jen dle obálek k nakousnutí. Dnes se podíváme blíže na knihu Archerův hlas.

Mia Sheridan – Archerův hlas

Originální název: Archer´s Voice
Nakladatelství: Baronet
Série: Znamení lásky
Díl v sérii: 1
Počet stran: 384

Anotace: Když Bree Prescottová dorazí do ospalého městečka Pelion ve státě Maine, doufá, že zde konečně nalezne mír, po kterém tolik touží. Zde se setká s Archerem Halem, mužem, který skrývá temná tajemství. Mužem, kterého ostatní nevidí.

Archerův hlas je příběh o ženě mučené vzpomínkami na jednu strašnou noc, a muži, jehož láska je klíčem k její svobodě. Je to příběh o mlčenlivém muži, který žije s trýznivou ránou, jež je důsledkem dávné děsivé události, a ženě, která mu pomáhá najít jeho hlas. Je to příběh o utrpení, o osudu a především o mocné síle lásky.

Bree Prescottová utíká před svou minulostí, jež ji pronásleduje na každém kroku. Každé ráno se budí s křikem a panickým strachem. Ale už toho na ni bylo moc a teď hledá útěchu v Maine, na místě, kde jako malá prožila krásné chvíle a nyní doufá, že i tentokrát zde nalezne klid. Jenže kýžený klid jen tak nepřichází, jelikož se setkává a Archerem Halem, mužem, který má sám za sebou děsivou tragédii a navíc ho tíží rodinné tajemství. Jenže ani Archer se nedokáže držet od krásné a citlivé Bree dál. Jak tohle všechno nakonec dopadne?

V hlavě se mi rozezněl pištivý zvuk, jako by brzdy vlaku zaskřípěly na kovových kolejích. Bože. Bože. Zatajila jsem dech a jen čekala, až zbraň vystřelí. Žilami se mi šířil děs a hrůza.                        ~Archerův hlas, str. 32~

Mia Sheridan žije v Cincinnati v Ohiu se svým manželem, policejním důstojníkem a čtyřmi dětmi. Její literární tvorbu výrazně ovlivnila ztráta pátého dítěte, malé dcerky. A možná právě díky svému muži, dokázala autorka tak bravurně popsat zločin, který byl spáchán na hlavních hrdinech a poté v nich zanechal trauma v podobě stále se vracejících vzpomínek.

Archerův hlas je velmi neobvyklou knihou. Na jednu stranu v ní nalezneme plno klišé, na druhou stranu je velmi čtivá, milá a prostě si ji nelze nezamilovat. Rozhodně nelze přehlédnout velký potenciál, jež v sobě příběh skrývá. Mia Sheridan vymyslela originální zápletku s dvěma dějovými liniemi – Bree a Archer. Každý z hlavních hrdinů má svá tajemství, s nimiž se musí vypořádat a nám čtenářům je autorka poodkrývá postupně. Jen to chtělo tyto dějové linie ještě trochu více propracovat, jelikož v druhé polovině knihy trochu pokulhávají, a to je velká škoda. Ovšem co rozhodně velmi chválím, jsou návraty do minulosti u Archera, bylo to zajímavé zpestření a díky tomu ho mohou čtenáři lépe pochopit a ještě více si ho zamilovat.

Hlavní postavy jsou dobře vykresleny. Bree není hrdinka, jež by vám lezla na nervy. Je vtipná, chytrá, důvtipná, je prostě dokonalá, a to někdy možná až moc. Její okolí si ji ihned oblíbí a samozřejmě nesmí chybět ani milostný mnohoúhelník. No možná to u Bree s těmi pozitivy autorka trochu přehnala. Naopak Archer je pro své okolí neviditelný, všichni si myslí, že je blázen. On se je z omylu vyvést nepokouší, vyhovuje mu to a až Bree pozná, že Archer není jen zanedbaným zálesákem, ale že jde o inteligentního muže, který jen potřebuje trochu péče. Pokud jste někdy viděli Jane a Tarzana, nejspíš si během čtení na ně nejednou vzpomenete.

Archerův hlas rozhodně za přečtení stojí. Pokud ho budete brát jako oddechovou četbu, budete nadšeni. Náročnější čtenáři by přeci jen mohli být trochu zklamáni. Ale to vše vyváží postava Archera, který je prostě úžasný, tajemný a sexy. Jsem velmi zvědavá na pokračování a Mie Sheridan přeji, ať se její tvorba zlepšuje s každou další vydanou knihou. Potenciál k tomu rozhodně má, jen ho rozvinout.

Hodnocení    obálka 5/5    děj 4/5

Recenze napsaná pro nakladatelství Baronet.

Knihu si můžete zakoupit ZDE.