15. 5. 2014

Jak to vidím já - Smyslné zlo

Název: Smyslné zlo
Původní název: Tempting Evil
Autor: Arthur Keri
Série: Strážkyně Riley Jenson
Díl v sérii: 3.díl
Počet stran: 240
Nakladatelství: FANTOM Print
Rok vydání v ČR: 2014

Anotace: Ve světě magie a svodů odhaluje noc krásu, zatracení i touhu. Riley Jensonová, napůl vlkodlak, napůl upír, pracuje pro organizaci dohlížející na nadpřirozené rasy – avšak nyní je sama. Nadřízeným i milencům věří asi stejně jako úhlavním nepřátelům, a tak hraje podle vlastních pravidel. Jejím nejnovějším úkolem je proniknout do přísně střeženého paláce rozkoší, které vlastní zločinec jménem Deshon Starr. Tento šílený vědec již po desetiletí experimentuje v oblasti genetiky. O Rileyinu přízeň soupeří dva sexy muži: chladný, svůdný upír, a neodolatelně přitažlivý vlkodlak. Riley musí zůstat ve střehu, protože pokud zachrání svět před Deshonem Starrem, zároveň zachrání i sebe samu – a kolem ní se zatím svírá past…

"Zvedal se mi žaludek. Polykala jsem žluč, zvedla jsem jeho paži tak, aby se krvácení zmírnilo, pak jsem opatrně zvedla oddělený článek, zabalila ho do igelitu, který jsem našla na stole, a zamířila zpátky ke dveřím. Jakmile jsem prošla, letěla jsem jako blázen tunelem k dalším dveřím. Když jsem je otevřela, žaludek se mi znovu zvedl, a tentokrát to nešlo zastavit. Až do úplně poslední vteřiny jsem si neuvědomila, že na druhé straně dveří někdo stojí. A pak už bylo zatraceně pozdě."

Riley Jenson, ač v názvu série se píše, že je strážkyně, ona sama se tomu brání ze všech sil.
Přesto nakonec podléhá, a i když ne plnohodnotně, přece jen, už je v začátcích strážkyní, kterou se opravdu stane. Po boku svých přátel i „nadřízených“, se Riley vydává na dlouhou a nebezpečnou misi, proti muži pro kterého je DNA pouhá nahraditelná buňka. Za pomoci Liandera mistra v převlecích, se z Riley, stává jiná žena a nechává se polapit do sítě plné prostitutek a bojovnic, aby se dostala do středu samotného kartelu. Zvládne Riley hru na někoho jiného? Dokáže zapudit svou vzpurnou povahu a hrát si na poslušnou ženu, která prahne po penězích, pro které je ochotna udělat cokoliv? A jak se vypořádá s dívkami, které po ní jdou od samého začátku a hrozí, že zhatí veškeré plány Direktoria? A v neposlední řadě, jak do toho všeho zapadají muži, kterými je Riley, stále obklopována? Zvládne to vše Riley ustát, nebo se zhroutí při poslední zkoušce stát se velkou strážkyní, i když o to sama nestojí?

Sex, boj a láska - jde to dohromady? Možná, u Riley ovšem nikdy nevíme...

Smyslné zlo je třetím výtvorem z této Urban fantasy série a s klidným svědomím mohu říci, že se mi líbil o dost více, než díl předchozí. Tentokrát necháváme muže v pozadí a soustředíme se více na samotné vyšetřování Direktoria. Za což jsem velmi ráda. Ačkoli název tohoto dílu k sexuálním scénkám přímo nabádá, není tomu až tak moc, jako v díle předešlém. Jak už víme, Riley je vlčice prahnoucí po sexuálním aktu neutuchající chutí, ovšem v tomto díle, ač sexu máme dostatek, není to tak „viditelné“. Příběh nám to vzrušeně okoření, ale nepřebíjí nám to podstatné a to vztahy, boje a ostatní postavy. V tomto díle se nám ještě více odhaluje sourozenecká láska mezi Riley a Rhoanem, jejím bratrem a já jsem ráda, že tato dvojice dohromady dostává více prostoru. Nechybí nám tu další postavy jako arogantní Quinn, velký alfa Kellen, kožoměnec Kade, svérázný šéf Jack a stále více, nebezpečnější Gautier. Upír zrádce, který má v příběhu sice méně prostoru, ale s příslibem velkého nástupu v dalších dílech a já se na tuto postavu velmi těším.

Samotný děj je velmi čtivý, svérázně nám utíká a časté dialogy tomu ještě napomáhají. Vtipnost a ironie nezůstává bez povšimnutí a nejen díky tomu vám kniha ubíhá před očima. Riley je postava, jak se patří a k tomuto příběhu se výborně hodí. Zdravé sebevědomí, kterým oplývá, z Riley dělá jedinečnou mezi všemi Urban fantasy hrdinkami. Oblíbí se ji snad každý.
Velmi se těším na další díl, protože i když je hlavní dějová linie vyřešena, stále nám toho dost zůstává k přemýšlení a poodhalování do dalších dílů této série.
Jsem ráda, že se mi kniha dostala do ruky a nadále zůstanu věrná celé sérii i samotné spisovatelce. Ne nadarmo stále tvrdím, že FANTOM Print má ten správný „čich“ na skvělé knihy a ráda bych ještě vypíchla překladatelku za skvělou práci. Každá kniha, každý překlad je vizitkou samotného vydavatelství a i když se nejedná o tu samou osobu, vždy z překladu dýchá samotný „Fantom“ a tak to přesně má být.
Knihu doporučuji milovníkům Urban fantasy a fanouškům vtipných a sexem nabitých příběhů.


Obálka 4/5
Doporučení 4/5


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství FANTOM Print.
Knihu si můžete zakoupit přímo zde.


Mája


Zdroj: Obálka + anotace zde
obrázky zdezde

2 komentáře:

  1. Obálku som niekde videla, no knižku som ešte nečítala a ani anotáciu :) No nevyzerá príliš zle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to vážně dobré. Pokud máš ráda UF, tak do toho jdi. :-)

      Vymazat