3. 4. 2014

Jak to vidím já - Zakázaná přitažlivost

Název: Zakázaná přitažlivost
Autor: Kateřina Petrusová
Série: Bavettovi
Díl v sérii: 3.díl
Počet stran: 304
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání v ČR: 2014

Anotace: Senátorova dcera Emily má po krk života ve skleníku a potají odjede do New Yorku. Záhy je však vypátrána a musí se rozhodnout: buď se vrátí domů, nebo zůstane, ale pod stálou ochranou nepřístupného bodyguarda Henryho Trovata. Emily je rozhodnutá Henryho přesvědčit, aby ji nechal být, vše jim však začnou komplikovat city a především děsivý vánoční dárek, který jí pošle neznámý šílenec. Překoná láska tak odlišných lidí věkový a společenský rozdíl, nebezpečí, které Emily hrozí, a především Henryho zločineckou minulost? 

"Trovato, dobrý večer. Jsem tu, abych dával pozor na Emily," představil jsem se.
"Baby sitter, vždyť jsem to říkal," culil se Elliot. A pak se objevil druhý Elliot a šklebil se stejně.
"Neboj, nevidíš dvakrát," ujistil mě, když si všiml, jak si je prohlížím.
"Elijahu, vůbec pana Trovata neznáš, proč mu tykáš? plísnila ho matka, zatímco šla ke mě a podávala mi ruku.
"Protože Emily povídala, že to je Henry a není žádná příšerka," plácl Elliot.
Můj pohled se střetl s ledově modrýma očima jejich matky. Zavrtěla hlavou a zamumlala: 
"Omlouvám se. Od té doby, co dospěli, se chovají jako malí haranti. Nechápeme, jak se jim to stalo. A asi se to nedá léčit. Ráda vás poznávám, pane Trovato."
Okamžitě mi byla sympatická.





Obálka: Všechny obálky z této série jsou si podobné. Můžeme tedy hodnotit maximálně postavy, na knížce vyobrazené a já Em a Henrymu dávám plný počet bodů.


Hlavní postava: Tak jako v předchozím díle i v tomto, nás čekají kapitoly ze dvou pohledů. A jako ve všech  knihách z této série, i zde máme postavy vtipné, rozumné a i když udělají sem tam nějakou botu, vždy si to brzy uvědomí a umí se za to omluvit. Přijde mi to fajn, i když si občas říkám, zda takový lidi vůbec existují a zrovna v jedné veliké "rodině". Budeme dělat, že ano... 



Děj: Z anotace víme, že Emily se odmítá dál nechat dusit svým otcem, který je v politické scéně velmi důležitý a i když má čtyři přitroublé, ale skvělé bratry a milující matku, přesto se na vlastní pěst vydává do města, které nikdy nespí, New Yorku. Senátor svou dceru za pomocí agentů z FBI brzy vypátrá a položí Emily nůž na krk. Návrat domů, nebo svoboda ve velkoměstě, i když s obrovským chlápkem za zadkem. Em dlouho nepřemýšlí. Její otec i sama Emily ale nevědí, že jejich plány vůbec nevyjdou. Emily se obrovitánského a věčně mračícího chlapa nezalekne a ani ona statného bručouna nezažene. Já bych před sójou a salátem utíkala... 
Vášnivá čtenářka a věčně mrzutý Henry se tedy přes nelehký začátek seznamují a zjišťují, že si nejsou lhostejní ani mimo pracovní stránku. Ale! Vše má své trhlinky. Jak se bude tvářit na vztah, s o několik let starším mužem Emiliina rodina a hlavně, co sama Em řekne na Henryho minulost? Dovolí Henry sám sobě zapomenout na pracovní kodex a stane se z bručouna milovník? V Zakázané přitažlivosti se vše dozvíme, ovšem nejdříve musíme společně s Henrym a jeho partou chytit bídáka, který si libuje ve strašení mladých blondýnek. 


Když mi zazvonil telefon, lekl jsem se. Naštěstí to byl jen Johnny, který sondoval situaci.
"Tak jak?" zeptal se. Vzpoměl jsem si, že tenkrát při vymýšlení krizových plánů trval i na kódových označení, ale odmítl jsem se do telefonu hlásit jako nějakej pták nebo zvíře. A Robert souhlasil jen pod podmínkou, že bude vychuchol povolžský, čímž Johnnyho definitivně naštval.

Celkové shrnutí: Fragment nám přináší další super příběh. Jak to u knih od Kateřiny Petrusové bývá, nechybí nám v ní vtip, napětí, láska a nějaké ty slovní i doslovné přestřelky. Můžete se zde těšit i na postavy z předchozích dílů, což se mi velmi líbilo. Vždycky se velmi těžce loučím s postavami, s kterými jsem ušla kus
nějaké cesty a proto vítám, když se nám v dalších dílech znovu objeví. A přesně tohle, se zde stalo. Určitě se budu opakovat, ale ke knihám z této edice, já prostě nemám žádné výtky. Smějete se, jste jak na drátkách a občas se i blbě culíte. Za co dávám hvězdičku navíc, jsou vedlejší postavy. Kateřina má talent je vykreslit tak, jak přesně mají být. Nesoustředí se pouze na hlavní postavy, ale dokáže plnohodnotně popsat i vylíčit jejich charakter v pár větách. Žádné dlouhé popisování, protahování. Pěkná, neobvyklá, přesto zapamatovatelná jména a skvělé zápletky. Nic vás neruší, nemusíte přemýšlet ani se rozčilovat, že něco není ukončené. Kateřina myslela úplně na vše a já jsem velmi ráda, že se tato spisovatelka řadí mezi ty naše, české. Zakázanou přitažlivost velmi doporučuji a všem slibuji, že u této knihy se určitě nudit nebudete. Je to pohádka se šťastným koncem... ale to přece chceme, ne?

Série Bavettovi: Nebezpečná láskaNepřítel mého nepřítele a Zakázaná přitažlivost. Tři knihy, tři příběhy - přesto stejné osoby a v něčem podobné scénáře - to všechno si vaši pozornost zaslouží. Celé sérii dávám nejvyšší počet bodů a věřím, že se ke knihám určitě vrátím.

Obálka 4/5
Doporučení 5/5


Za poskytnutí recenzního výtisku, děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit zde.

Mája

Zdroj : Obálky + anotace www.fragment.cz
foto: zdezde

6 komentářů:

  1. ach jo, ach jo, ach jo! už si to chci taky přečííííst! byla jsem dokonce tak zoufalá a deprimovaná, že jsem si v knihovně zase (ehm, po třetí) půjčila Nebezpečnou lásku :D a zase jsem zůstala s přiblblým úsměvem zírat na větu "Umíš nakreslit hasiče?" :D

    pěkná recenze. kdybych tyhle knihy už nečetla, tak bys mě na ně navnadila. jo! a taky se mi moc líbily ty ukázky, které jsi vybrala. sice jsem si posílila svou deprimovanost, nicméně super ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :-) Recenze se psala úplně sama, Katka má prostě super dar na super knihy. :-)
      Promiň no, já mám na knihy navnadit, ne aby ses cítila deprimovaně. :-D

      Vymazat
    2. deprimovaně jsem se cítila už od první recenze na tuhle knihu, takže za to nemůžeš ;-) navíc toto silným posílením mé deprimovanosti je známka opravdu DOBŘE napsané recenze, která mě na ni navnadila ještě víc ;-)

      Vymazat
    3. Nech toho, nebo se budu červenat. :-D
      Vážně moc díky. :-)
      Jinak, četla si? Katka si hraje s myšlenkou, dát na papír i Palbota. :-D

      Vymazat
    4. náhodou, bledá tvář je nemocná tvář. červená = kypící zdravím ;-)
      zaslechla jsem něco o další knize, ale že by byl hlavním hrdinou Palbot? :D NO SUPER! pokud to vyjde, tak se nemůžu dočkat. to bude mazec :D

      Vymazat
    5. To jo, vážně se těším. No teď píše "pekáč buchet". :-D

      Vymazat