4. 3. 2014

Úryvkové úterý (4) - Divergence

Autor projektu AliPeli´s. Více informací zde.






Název: Divergence
Série: Povstalecká trilogie
Díl: 1 díl
Autor: Veronica Roth
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2012



Úryvek: Bez dalšího přemýšlení přehodím nohy přes okraj. Čtyřka se kupodivu schoulí u středu, ztěžka oddechuje a opírá se o podpěru.
„Vždyť ty se bojíš výšek,“ řeknu. „Jak dokážeš žít na základně?“
„Svůj strach nevnímám,“ vysvětlí. „Když stojím před nějakým rozhodnutím, dělám, jako by neexistoval.“
Zůstanu na něm viset očima. Nemůžu si pomoct. Myslím, že jedna věc je nebát se a druhá dělat věci navzdory tomu, že se bojím, a to je přesně jeho případ.
Zírám na něho už příliš dlouho.
„Co?“ zeptá se tiše.
„Nic.“
Stočím pohled k městu. Musím se soustředit. Kvůli něčemu jsem sem přece vylezla.
Město je ponořené do husté tmy, a i kdyby nebylo, příliš daleko bych stejně nedohlédla. Ve výhledu mi brání výšková budova.
„Musíme vejš,“ usoudím a zvednu oči. Nade mnou se kupí změť bílých tyčí, kostra celého kola. Když polezu opatrně, můžu vždy vklínit nohu mezi svislou trubku a příčnou rozpěru, a zůstat tak v bezpečí. Nebo v relativním bezpečí.
„Lezu dál,“ oznámím a postavím se. Chytím se jedné z trubek nad hlavou a přitáhnu se. Oběma pohmožděnými boky mi projede ostrá bolest,
ale dělám, že neexistuje.
„Proboha, Tris,“ vyklouzne mu ze rtů.
„Nemusíš za mnou lézt,“ řeknu s pohledem upřeným k bludišti trubek nade mnou. Jednou nohou se postavím na spojnici dvou trubek a na rukách se vytáhnu nahoru. Současně se natáhnu po dalším chytu. Chvíli se houpu ve vzduchu a srdce mi buší tak, že nic jiného necítím. Mé myšlenky se koncentrují do jeho úderů a přebírají ten rytmus.
„Ale ano, musím,“ opraví mě.










3 komentáře:

  1. Miluju tuhle knihu, mám tuto sérii radši než i HG a brzo se chystám na re-reading :).

    OdpovědětVymazat