4. 3. 2014

Jak to vidím já...

 Jon Sprunk - Mistr Stínu 



Autor: Jon Sprunk
Originální název: Shadow´s Master
Série: Stín
Díl série: 3
Nakladatelství: Fantom Print
Počet stran: 240
Rok vydání v Čr: 2013


Anotace:
Severské pustiny… Země smrti a stínů, kde přežijí jen nejsilnější. Právě tam se musí Caim vydat, aby odhalil tajemství, které leží v srdci jeho života. S sebou má jen své nože a společníky, přesto se po hlavě vrhá do světa věčné noci, kde slunce nikdy nevychází a všichni stojí proti němu. Caim pohřbil otcův meč a nalezl jistý mír, daleko na severu však číhá nezměrná moc. Aby uspěl, bude muset víc než jen přežít. Bude se muset postavit mistrovi Stínu. 


Šermíř se nehýbal, netasil meč. „Mistr to předpověděl. Tebe a mě, tuto chvíli. Pochyboval jsem, ale jsi tady.“ Caim pevně sevřel nože, cítil přitom každý zákrut a vryp na jílci, a vykročil vpřed. „A jeden z nás teď zemře.“ „Škoda. Začínám litovat, že tě musím zabít.“ Válečník o krok ucouvl a paže nechal svěšené u boků. „Oba jsme zabijáci. Dravci. Do tohoto světa se nehodíme.“ 

Mistr stínu je třetí a konečný díl série Stín od Jona Sprunka. Mě osobně se série líbila - první díl mě zaujal, druhý díl byl dle mého názoru nejlepší, třetí byl skvělým zakončením. Vzhledem k tomu, že série vznikla během tří let, tak před autorem smekám. 

Caim, kdysi nájemný vrah, se nyní snaží najít svoji matku. Dojde až na konec cesty, pokud mu směr bude ukazovat jen zvláštní nutkání v hlavě? Zvládne a přijme své nadání? Kit je Caimovi stále nablízku, vydrží jejich vztah i přes to, že nemohou být opravdu spolu? Zvládne mladá královna Josefína své povinnosti a ubrání si království, nebo na trůn usedne někdo jiný? A jak vlastně dopadne její malé tajemství? Také se setkáme s tajemným Balámem, stínovým mužem, a jeho pánem Mistrem stínu. 

Caima jsem si oblíbila už v předchozích dílech. Je sarkastický, vtipný, a když bojuje, nikdo mu nemůže odolat. Jeho postava prošla velkým vývojem a s každým dalším dílem se Caim viditelně měnil. Velkými změnami prošla i Josefína, kdo by čekal, že z unesené nevinné dívky, se stane taková královna. Líbí se mi její styl přemýšlení. Nevzdává se lehce a kvůli vítězství je schopná vrhnout se i do bitevní vřavy. 

Na knize se mi líbilo, že byl děj psán třemi různými pohledy. Abych řekla pravdu, tak v tomto díle jsem si víc oblíbila pohled Josefíny. Víc se toho u ní událo. Caim jen cestoval, občas někoho zabil, a celkově byl jeho pohled méně záživný. Děj byl předvídatelný, ale o to více mě překvapil návrat postav z minulého dílu, které jsem nečekala. Co bych knize vytkla, tak právě tu Caimovu část, děj jen pomalu plynul a moc zásadních věcí se tam nedělo. Jon Sprunk si u Caima nechal vše opravdu až na konec.

Celou sérii Stín moc doporučuji, je to klasické fantasy, které stojí za to, si přečíst. Mistr stínu mě tolik neohromil, jako předchozí díly, ale zakončení série je to dobré. 


Hodnocení:             obálka 3/5                 děj 3/5 




Katka



Zdroj 
Anotace, obálka: Fantom Print 
Obrázky: chrismcgrathart.squarespace.com, meadowhaven.net

Žádné komentáře:

Okomentovat