«Recenze» Hell Boys

Autor: M.T. Majar
Série: Hot Boys
Díl v sérii: 2.díl
Počet stran: 288
Nakladatelství: FANTOM Print, Mystery Press
Rok vydání v ČR: 2015

Anotace: Osamělé ženy z Chicaga vědí, kam zavolat, když chtějí mužskou společnost. O jejich spokojenost se postarají pánové z Hell Boys, agentury, která bohatým dámám zajišťuje doprovod na společenské akce… i trochu víc. Jedním z „pekelných chlapců“ je i Ryan Christensen, sexy mizera, který si umí své zákaznice omotat kolem prstu. Když ale dojde k brutální vraždě jedné z jeho klientek, Ryan zjišťuje, že skutečné peklo teprve začíná. Netuší, komu se připletl do cesty, jisté je pouze jedno: jde mu o život… Líbil se vám Chris Raines, hrdina předchozího autorčina románu Hot Boys? Pak si jistě oblíbíte i „hellboye“ Ryana Christensena a jeho povedené kolegy. Erotikou, akcí, napětím a romantikou nabité Chicago leží nadosah, stačí se začíst…

----------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
„“V krku mě pálil vlastní dech, možná i díky ústní vodě, kterou jsem si ve výtahu stříknul do pusy. Vzal jsem mezi prsty klepátko a ťuknul do dveří.
Když otevřela, rozpadl jsem se.
-úryvek z knihy Hell Boys-

Česká autorka M.T. Majar se může pyšnit dalším dílem z prostředí Chicagských ulic a hlavně pořádnými kusanci, jež si můžete za nějaký ten poplatek užít plnými doušky. V řadě již druhý díl ze série s názvem Hell Boys je tedy na pultech knihkupectví a nám nezbývá nic jiného, než se do nově vydané knihy nakladatelstvím Mystery Press začíst.

Do takzvané gigolí rodinky pod vedením madame Marly patří i Ryan Christensen. Muž ve středních letech se zjevem totálního borce. Není proto divu, že se může pyšnit stálou klientelou. Jednou takovou je i žena vysoce postaveného obchodníka. Ryan má zaděláno na veliký problém, obšťastňovat tuto ženu by určitě neměl a dojde mu to velmi záhy, když za dveřmi koupelny, kde ženu na okamžik zanechal, se stane brutální vražda. Nešlo pouze o to někoho zabít, ale hlavně získat to, co žena odcizila. A pokud to neměla ona, jistě to bude mít ten, kdo ji viděl naposledy. Hon na Ryana a jeho blízké může tedy začít.

Člověk by nevěřil, že při starostech, které momentálně náš borec zažívá, bude mít čas a myšlenky i na něco jiného, ale jak tomu bývá, a to hlavně v knihách, Ryan se zamiluje do dívky, jež je vším, jen ne tou pravou právě pro něj.  Jak se z erotického románu stane thriller s detektivní zápletkou a hlavně, zda to byl počin hoden pochvaly, se můžete dočíst nejen v titulu Hell Boys, ale také v dnešní recenzi.

Kdo je alespoň trochu v českém knižním světě sečtělý, jistě bude vědět, kým autorka M.T. Majar je a hlavně jak píše. Její známé tituly z vlčího prostředí si zamiloval každý, ovšem až poté, co na svět vykoukla kniha Hot Boys. První miminko této autorky a předvoj titulu Hell Boys, který jsem si na paškál vzala právě dnes.

Spisovatelka se netají svými zvrhlými myšlenkami a velmi dobře je umí i nabídnout svým čtenářům. Není to žádná sladká slečinka, ale žena hodna svého jména mezi českými autory. Kniha Hell Boys je opět, pro autorku typicky, zasazena do amerického prostředí a to přímo do města Chicaga. Přesto, že se díky čtení ocitáme za oceánem a mezi cizími jmény, M.T. Majar nezapomíná na své kořeny a nemálo z naší krásné země do svých knih vkládá.

Autorka je přímo odbornice na různá přirovnávání a sarkastický humor. Pokud můžeme srovnávat její předchozí knihy, řekla bych, že někdy rčení, že méně je někdy více, zde platí dvojnásob. Ovšem konkrétně v titulu Hell Boys takových to rádoby vtipných frází není přehršel a z trapných momentů se opravdu stávají úsměvné chvilky, za což děkuji.

M.T. Majar, pravým jménem Markéta Marková vsadila na jistotu a čtenářům nabídla erotiku, po které všichni prahnou. Tu okořenila detektivní zápletkou a scénami jak z amerických kriminálních seriálů. Možná, že atmosféra je stejná, ale vážně to je to, po čem čtenáři prahnou, když se stačí posadit a zapnout televizi Nova? Nápad to byl možná dobrý, ale v knižním světě plných detektivek ze severu a erotiky z Ameriky, kdy šediny nejsou to jediné, co nám mohou nabídnout, je to idea úplně zbytečná.

První díl Hot Boys se točil především kolem nádherných chlapců, co se živili, pro nás obyčejné lidi, trochu zvrhlým způsobem, a to čtenáře právě bavilo. Ta originalita a něco, co není běžným očím odhaleno. Vtip autorce Markétě vlastní a střízlivý, lehce čtivý styl psaní.

Druhý díl svému předchůdci nesahá ani na paty. Je lehce humorný, smyslný i napínavý a chvílemi i romantický, ale stále žiji v domnění, že tato přeplácanost, kterou M.T. Majar chtěla zazářit, je pouze na škodu. Vůbec jsem to autorce, ani hlavnímu hrdinovi Ryanovi nevěřila. Vskutku, v první chvíli překvapení, že M.T. Majar nedělá žádný problém vyprávění z pohledu muže, bohužel v průběhu čtení je snadné podchytit, že autorka z Ryana stvořila někoho, kdo možná někde existuje, ale nejvíce a především v hlavách a snech mnoha žen.

Pokud celou knihu shrnu, mohu ji doporučit k nudným a sychravým večerům, jež nás právě provází. Pro zarputilé fanoušky této autorky, přesto si ti střízlivější příznivci uvědomí, že to autorka umí lépe.

Doporučení 3/5
Obálka 4/5

Recenze psána pro nakladatelství Mystery Press.