15. 5. 2015

«Recenze» Černý led

Becca Fitzpatricková je autorka, která se proslavila hlavně svou sérií o Noře Greyové, kde jeden z hlavních hrdinů byl tajemný, drzý a sexy padlý anděl Patch Cipriano. Jistě se nenajde čtenářka, jež by se do Patche nezamilovala. Ovšem tentokrát se autorka pustila na tenký led, a ačkoliv se stále drží v ranku young adult, fantasy žánr vyměnila za thriller. Uspěje se svou novou knihou Černý led stejně jako s Norou Greyouvou, anebo se má pro příště držet jen v rámci fantasy?


Becca Fitzpatricková – Černý led


Originální název: Black Ice
Série: -
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 392
Rok vydání v Čr: 2015

Anotace: Někdy je nebezpečí sotva patrné – až dokud není pozdě. Britt Pfeifferová se připravovala na výlet do Tetonských hor, ale nečekala, že se k ní bude chtít přidat její bývalý přítel Calvin, který ji stále pronásleduje v myšlenkách. Jenže než stačí Britt zpracovat své city ke Calvinovi, nečekaná bouře ji přinutí vyhledat přístřeší v osamělé chatě u dvou velmi hezkých obyvatel – jenže tito muži jsou uprchlíci a uvězní ji jako rukojmí.




Britt Pfeifferová byla vždycky tou dívkou, která je křehká a starosti nechávala na ostatních. Ať už to byl otec, starší bratr Ian anebo později Calvin, bratr její nejlepší kamarádky Korbie, do kterého se zamilovala. Jenže Calvin odešel studovat na Stanford a Britt ještě před tím opustil. Ale ona si ještě pořád na Calvina myslí, a tak se rozhodne, že mu ukáže, že je jiná. Místo na Havaj pojedou s Korbie do jejich Letoviska a ona ji provede zrádným teutonským průsmykem.

Nebo to si aspoň myslela do doby, než spolu s Korbie uvízly na cestě a jejich záchrana je v nedohlednu. Musí najít pomoc nebo umrznou. Naštěstí nedaleko narazí na osamělou chatu a v ní naleznou dva celkem sympatické majitele, ze kterých se ale již brzy vyklubou únosci a Brittinou jedinou šancí na přežití je, že je oba provede teutonským průsmykem. Jenže to nebude tak jednoduché, protože nepřestává sněžit a venku se pohybují vyhladovělá zvířata. Smrt umrznutím ještě nemusí být tou nejhorší.

Slyšela jsem, že když jsou lidé blízko smrti, před očima jim proběhnou vzpomínky. Zatímco jsem čekala, jaký osud mi Mason se Shaunem připraví, moje mysl přinesla vzpomínky na Calvina, který, jak jsem zoufale doufala, nás právě teď hledal.                                                    ~str. 109~

Becca Fitzpatricková se narodila 3. února 1979 a čtenářsky ji odkojily Nancy Drew a Trixie Belden. Ve svých osmi letech poprvé zhlédla Honbu za diamantem, a rozhodla se, že se stane spisovatelkou, protože jí tahle profese učarovala. Sama sebe viděla, jak pobíhá v kolumbijské džungli a záda jí hrdinsky kryje Michael Douglas. A možná i díky tomu byla její hlavní hrdinka ze ságy Nora Greyová tak nesamostatná a kůži ji pokaždé musel zachraňovat jeden padlý anděl.

Málokdy se stane, že autor, který má úspěch v jednom žánru, dokáže sepsat něco opravdu dobrého i v jiném žánru. Ale u Beccy Fitzpatrickové se to povedlo. Černý led je opravdu povedený thriller a kromě jedné přeslazené části ke konci, byste neřekli, že tuto knihu a Zavrženého sepsal stejný autor. Je to jako nebe a dudy. V knize Černý led na čtenáře čeká neustálé napětí, boj o holý život a hlavně nepředvídatelná zápletka plná zvratů.

Hlavní postavy jsou výborně vykreslené a o většině z nich do poslední chvíle netušíte, co si máte myslet. Hlavní hrdinka prochází vývojem, kdy se z křehké panenky stává ostřílená horalka a i přes okolnosti je se sebou konečně spokojená a je na sebe právem pyšná. Už se nespoléhá jen na pomoc ostatních a ví, že si pomůže jedině sama. Mason je tajemný, ale je to přítel nebo nepřítel? A jak to dopadne s Calvinem, kterého celý jeho život otec týral? Calvin mu nikdy nebyl dost dobrý, ne tak jako rozmazlená Korbie. Jenže ona je dívka a u těch se chyby tolerují.

Počátek knihy je lehce zmatený, ale Becca Fitzpatricková postupně odhaluje minulost hlavních postav, a jak vše vyplouvá na povrch, nejen že se v ději čtenář lépe orientuje, ale také pomalu začíná odhalovat hlavní zápletku, která je opravdu šokující. Jak už si čtenáři na styl psaní autorky zvykli, i tentokrát je příběh psán velmi čtivě a knihu nejspíš neodložíte, dokud nedočtete poslední stránku. A předem vám říkám, že vás nejednou zamrazí. Protože Černý led působí velmi reálně a já jsem ráda, že nejezdím na hory.


Černý led doporučuji všem věkovým kategoriím, protože ačkoliv je řazen mezi knihy pro mládež, věřím, že si spousty čtenářů jistě dokáže najít i mezi dospělými. Tentokrát totiž nejde o žádné „love story“, ale opravdu o boj hlavních hrdinů se sebou samými, s přírodou a s osudem.



Hodnocení      obálka 5/5      příběh 5/5



Katka


Recenze napsaná pro Knihcentrum.cz.

Knihu můžete zakoupit ZDE.



Zdroj
Anotace, obálka: egmont.cz
Obrázky: edizpiemme.it, goodreads.com

12 komentářů:

  1. Už teď jsem napjatá! :D Líbí se mi, když se postavy mění a vůbec nevíš, co od nich čekat, takže doufám, že se mi do ruk dostane co nejdřív! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to tady přesně najdeš :-), máš se na co těšit :-)

      Vymazat
  2. Jsem překvapená pozitivní recenzí. Zavržené jsem četla a nezdálo se mi to jako dokonalá kniha a styl autorky mi nepřišel na to, že by dokázala napsat něco takového. Ale možné je všechno, takže se pokusím knihu přečíst. Jsem zvědavá, jak si poradila s tímto žánrem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nora Greyová má své zastánce i odpůrce. Ale tohle je opravdu něco úplně jiného :-)..

      Vymazat
  3. Od Beccy jsem četla Zavrženého - jak já tu sérii miluju ♥ - a na Černý led se těším už od té doby, co vyšel v originále. Česká obálka je však strašná, vůbec se mi nelíbí. Každopádně děkuji za recenzi, utvrdila si mě v tom, že si tuhle knihu prostě MUSÍM koupit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také Patche zbožňuji :-D.. Abych řekla pravdu, mně se původně obálka také nelíbila, říkala jsem, jak ji zkazili, ale pak se mi dostala konečně kniha do ruky a já změnila názor - "na živo" je dokonalá. Rozhodně radím přečíst :-)

      Vymazat
  4. Autorku milujem kvôli sérii Zavrhnutý. :3 Tá bola úžasná a keď som videla, že sa preloží aj Black Ice, tak som bola šťastná. Dlhšie som však o knihe nepočula a dokonca som ani nevedela, či ju ešte chcem, lebo je to taký iný žáner. Ale predsa tomu asi dám šancu :3
    Pekná recenzia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a rozhodně knihu zkus, je to vážně moc povedené. S vydáním knihy byly trochu zmatky a datum vydání se posouvalo, ale konečně je Černý led venku :-)

      Vymazat
  5. Celou dobu jsem přemýšlela, co za knihu ještě Becca F. napsala, že je mi tak povědomé. Pak jsem si vzpomněla!
    Děkuji za krásnou recenzi, určitě si knihu vyhledám a pak dám vědět, jak se mi (ne)líbila ^^

    Jamie

    http://liscidoupeknih.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se recenze líbí :-) a rozhodně se s námi pak poděl o svůj názor, jsem zvědavá, jak se ostatním kniha bude líbit x nelíbit :-)

      Vymazat
  6. Nad touto knihou dlho váham ale po tvojej recenzii jej dám asi šancu ! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že ta kniha za to opravdu stojí a bude se líbit ;-)

      Vymazat