«Recenze» Souboj

Autor: Debbie Viguié, Holder Nancy
Série: Vlčí pramen
Díl v sérii: 3. díl
Počet stran: 272
Nakladatelství: Alpress
Datum vydání v ČR: 2012

Anotace: Katelyn se od chvíle, kdy ji napadl vlk, proměnuje ve vlkodlaka. Žije ve smečce Fennerů, pro něž představuje jako vetřelce veliké nebezpečí. Když se mezi vlkodlaky rozhoří krvavý boj, Katelyn s emu marně snaží zabránit. Jediný člověk, o něhož se může opřít, je silný a spolehlivý Trick, ten však nemá o jejím tajemném životě ani tušení.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
“"Víme, že Pekelný pes válku taky nechce trpět. Žádáme jen o to, abychom ji mohli ukončit."
"Výměnou za co?"
"Za mír. Až se všechno urovná, stáhneme se z oblasti a neobjevíme se, dokud to zase nebude nutné."
"Co přesně chcete ode mě?"
"Abys udělal, co Pekelný pes udělat musí," zněla odpověď. "Potrestal provinilce."
"Myslíš, abych je zabil."
"Ano."“
- úryvek ze strany 167 -

Vlčí série se chýlí ke konci, a jelikož ve dvou předchozích dílech nám autorky daly nespočet otázek bez odpovědí, je jisté, že závěrečná část s názvem Souboj, bude velmi zajímavé čtení. Nakladatelství Alpress svým čtenářům díly dodávala s velikým odstupem a zda se čekání vyplatilo, se dozvíte právě v této knize.

Katelyn byla nucena se po smrti svých rodičů přestěhovat k dědovi do zapadákova Wolf Springs. Musela opustit své přátelé i rodné město a pouze sen o cirkusové artistce, jíž se chtěla Katelyn stát, ji stále nepřešel. Jenže karty se obrátily a mladá dívka v novém městě se musela potýkat hned první den s vlkem, který jí pokousal. Z Katelyn se záhy stal také vlkodlak, a tím ztratila šanci na svůj sen a nechtěně získala tajemství, které nenávidí.

Po peripetiích s přáteli i dědečkem a hlavně vlastním svědomím, se Katelyn díky kamarádce Cordelii a jejímu bratrovi Justinovi dostává do smečky Fennerů. Jedině tam může přežít. Jenže Katelyn nechce být nadále vlčicí a nechce ani pomyslet na to, že by musela svého alfu i ostatní členy smečky poslouchat. Potýká se nejen se ztrátou rodičů, ale i s odchodem drahé přítelkyně. Musí vyřešit milostný trojúhelník, jelikož k oslnivému Justinovi se do života Katelyn připletl i Trick, kmotřenec jejího dědečka. A také se musí vypořádat se svým vlastním životem. Vlkodlaci jsou něco, na co nejen, že nevěřila, ale ani by ji nenapadlo, že jím jednou sama bude.

Když Katelyn vše pochopila a smečku Fennerů jakž takž začínala brát za vlastní, objevila se nová, smečka Gaudinů a začala s tou jejich válčit. Na Katelyn je něco zvláštního a mocného a jen díky ní, se můžou obě smečky zachránit. Katelyn stále neví, kdo ji pokousal a po lese běhá i takzvaný Pekelný pes, kterého se všichni bojí. Je nemilosrdný a zabije vše, co mu přijde do cesty. Nikdo neví, kde se vzal, ani kdo to je. I když k velikému odhalení nakonec přeci jen dojde, tak to Katelyn nestihne ani zpracovat, jelikož dostane ultimátum - zastavit válku vlčích smeček, nebo budou zabiti všichni do jednoho. Tajemství o vlcích se nesmí lidský svět dozvědět a Pekelný pes je ochoten obětovat každého, kdo by chtěl byť jen náznakem, toto tajemství prozradit a právě vlčí válka je nejen nesmyslná, ale i nebezpečná pro oba mísící se světy.

Obě autorky jsou nikoli jen známé, ale také velmi úspěšné. Debbie Vigué píše sice fantasy, ale zvládá i detektivky a dokonce převyprávěla pohádky. Její pisatelská kolegyně Nancy Holder není o nic nešikovnější, svědčí o tom i několik literárních cen, jako například čtyřikrát vyhraná cena Brama Stokera, za vynikající úspěch v hororu.

Kniha Souboj, kterou tyto dvě autorky sepsaly, je závěrečným dílem trilogie Vlčí pramen, tudíž titul, na který se kladou nejvyšší nároky. Celá série je známá vlčími stvořeními v příběhu, ale hlavně milostným trojúhelníkem, jenž dokázal po celou dobu všech dílů čtenáři pořádně zamotat hlavu. Je předem jasné, že si hrdinka už konečně vybere, ale věřte mi, do poslední chvíle nebudete tušit koho.

Hlavní postava Katelyn i ostatní aktéři, jsou v příběhu velmi důležití a přesto, že všude jinde jsou vedlejší stále ti vedlejší, v této knize jsou těmi hlavními opravdu všichni. Příběh je do sebe tak propleten, že nebudete absolutně chápat, jak něco takového se může během posledních pár stránek rozplést. Přesto si děj zanechává čtivou tvář a umí svižně odsejpat. Není složitý na čtení, takže během dvou dnů zvládnete knihu mít celou dočtenou. A k tomu dokáže velmi překvapit.

Titul Souboj se povedl a celé sérii doplnil mnoho nevyřčeného, tím všechny dílky do sebe zapadly a čtenář je spokojen. Autorky odvedly dobrou práci a já doufám, že už  chystají něco dalšího.

Doporučení 4/5
Obálka 2/5