12. 11. 2014

Divadlo 21 - Otevřená kniha

Naši pravidelnější čtenáři vědí, že píši knihy, ale také i povídky. Jednu takovou jsem poslala do projektu Otevřená kniha, kterou má na svědomí Divadlo 21.

Jaké bylo překvapení, když mi přišel email, že má povídka byla vybrána do dalšího kola. Dostala se mezi dalších 6 semifinalistů, ze kterých se vybírala jedna do finálního kola, ve kterém se vybere vítěz. Vítězná povídka bude zinscenovaná právě herci z Divadla 21.







Petr Pochop a Máji povídka - Moje malá
Můj muž se překonal a jel se mnou, přizvali jsme ještě kamarádku a jelo se na výlet do Prahy. Divadlo 21 sice neznám, ale zalitovala jsem toho během chvíle. Je menší, útulné a dýchá z něj rodinná atmosféra. Všichni herci i divadelní lidé byli moc příjemní a já si užila krásný večer.

Jak jsem psala, povídek bylo celkem šest a v den kdy byla vybrána i má povídka, se jednalo již o třetí kolo Otevřené knihy. Své povídky si mohli autoři číst sami, nebo využít herců, kteří povídku přečetli za ně. Já jsem srab a stydlín, takže jsem této pomoci využila a jsem moc ráda. 

Hned po vystoupání schodů jsme narazili na muže, kterému jsem vysvětlila, co tam děláme a jeho odpověď byla, zda mezi námi není Martina. Dobráci s tváří kamarádky a mého muže okamžitě vystřelili své ruce a prstíčkem na mě ukázali. Záhy jsem zjistila, že se jedná o Petra Pochopa, který bude právě mou povídku číst. Usadili jsme se ke kulatému stolu a doladili povídku k dokonalosti. Poté jsme si objednali u malého, ale o to domáčtějšího baru pití a usadili se. Já si sedla k topení, kamarádka mezi nás a mému muži dělal společnost vodník

Hana Mathauserová
Celý večer uváděla Hana Mathauserová, která poté i jednu povídku přečetla. Otevřená kniha nebyla pouze o autorech a jejich dílech, ale byla provázena i hudební vložkou, a to si na starost vzala Nikol Fisherová, která nejen že krásně zpívá a hraje, ale i se u toho tváří dokonale, a já jsem z ní nemohla spustit oči. :)

Když Nikol zazpívala, tahalo se z krabičky, která povídka půjde na řadu první. Tuto poctu získal i můj muž a jelikož musel do práce a neměl tedy moc času, tak nějak zakouzlil a jako první vytáhl právě tu mou. Málem jsem mu zakroutila krkem, ale byla jsem ráda, že ji stihne a uslyší, protože doma ji nečetl, i když to měl za úkol! Petr se úkolu zhostil přímo skvěle a povídku Moje malá přečetl přesně tak, jak jsem si představovala. Mě i mou kamarádku dokonce rozplakal, ano jsme citlivky

Nikol Fisherová
Další na řadě byla povídka Mínus jedna, kterou si autorka Kateřina Tvrdíková četla sama. Po hudební vložce Nikol, jsme mohli slyšet herce Lukáše Šolce s povídkou Kočky, od autora Václava Křížka a poté Michala Dudka, který představil vítěznou povídku autora Jakuba Hauberta Spolucestující, která nemohla být lepší, jelikož Michal ji podal přímo skvěle. Jako předposlední povídku s názvem Teraz si sama přečetla autorka Erika Merjava za vlastního hudebního doprovodu a celou akci zakončila právě Hana, která celý večer uváděla, a to povídkou Hoří, má židličko autorky Mileny Koljensic.

Jak již bylo zmiňováno, vítěznou povídkou se stala Spolucestující od Jakuba Hauberta, a tím se dostala do finálního kola, které proběhne 21. listopadu.

Soused mého manžela. :-)
Mně vůbec nevadí, že jsem nevyhrála, jelikož už toto pro mě byla ohromná čest, užila jsem si skvělý večer a navíc, jako třešnička, nebo spíše pořádná třešeň na dortu, jsme se záhy dozvěděli, že všechny povídky budou vydány knižně pod taktovkou Divadla 21. Proto, i když bych hrozně ráda, naši čtenáři, vám povídku ukázala, nechám to až na leden, kdy by měla vyjít společně s dalšími jako kniha. Budu ráda když se 21. listopadu v Divadle 21 potkáme, protože to si nemůžu nechat ujít a zároveň ještě raději, když Divadlo podpoříte a sbírku povídek si zakoupíte.


Děkuji Divadlu 21 za krásný večer, příležitost svou tvorbu zviditelnit a také hercům a celému týmu za příjemnou atmosféru a profesionální práci, která ovšem zůstala rodinná. 






4 komentáře:

  1. Blahopřeji k vydaní tvé povídky! Moc ráda si jí přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mája tak toto je pecka. Len tak ďalej, hlavne neprestávaj písať. Už dávno tvrdím, že si skvelá. Dnes som mala deň blbec, ale táto správa ho zlepšila o 100 percent. Gratulujem a prajem zo srdca veľa úspechov :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježiši to jsem moc ráda. Jsi skvělá. Moc a moc ti děkuji. ♥♥♥

      Vymazat