2. 9. 2014

Úryvkové úterý (28) - Zůstaň se mnou


Podrobnosti  projektu najdete ZDE.



Kniha: Zůstaň se mnou / Jestli zůstanu
Autor: Gayle Formanová
Nakladatelství: Yoli
Série: -
Rok vydání: 2011/2014

Úryvek:  Zkouším to znovu. Probuď se! křičím. Vstávej!
Vstávejvstávejvstávej! Ale nemůžu. Nejde to.
Pak cosi zaslechnu. Hudba. Pořád slyším hudbu. Soustředím se na
ni. Ukazuji si prstoklad Beethovenovy cellové sonáty č. 3 jako tak
často, když naslouchám dílu, které právě cvičím. Adam tomu říká
„vzdušné cello“. Vždycky mi říká, že si spolu jednou zahrajeme duet,
on na vzdušnou kytaru, já na vzdušné cello. „A až dohrajeme,
můžeme naše vzdušné nástroje rozbít,“ vtipkuje. „To bys ráda!“
Hraji, soustředěná na hudbu, dokud poslední kousek života v autě
nezhasne a hudba s ním.
Krátce nato se ozvou sirény.

9:23

Jsem mrtvá?
Musím se sama sebe zeptat.
Jsem mrtvá?
Nejdřív se zdálo, že jsem, a úloha přihlížející byla dočasná,
přestávka, než mne jasné světlo v tunelu a život odehrávající se před
očima jako zrychlený film přepraví tam, kde se mám ocitnout.
Jenomže teď jsou tu záchranáři a s nimi policie a hasiči. Kdosi
přehodil přes mého otce plachtu. A hasič zapíná mamku do
plastového pytle. Slyším, jak se baví s kolegou, který vypadá sotva na
osmnáct. Starší vysvětluje nováčkovi, že mamka zřejmě utrpěla zásah
jako první a zemřela okamžitě, o čemž svědčí, že ztratila tak málo
krve. „Okamžitá srdeční zástava,“ říká. „Když srdce nepumpuje krev,
člověk nekrvácí. Krev jen prosakuje.“
Nemůžu na to myslet. Jak mamčina krev prosakuje. Místo toho
přemítám, jak je to příhodné, že zemřela jako první. Ona ztlumila
náraz a ušetřila nás. Nebyla to její volba, ale bylo to příznačné.

Str. 16 - 17

2 komentáře:

  1. Krásná knížka, i když ne moc náročná na čtení. Ale přesto je to hodně příjemné a láskyplné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem teprve na začátku (vzhledem k počtu stran jsem vlastně v 1/3 :-D ), ale je to kniha sice jednoduchá, ale plná emocí.. jsem zvědavá, jak to bude dál..

      Vymazat