13. 8. 2014

Jak to vidím já - Co můžou muži, můžu i já

Název: Co můžou muži, můžu i já.
Původní název: Čo môžu muži, môžem aj ja
Autor: Silvia Antalíková
Počet stran: 172
Nakladatelství: Brána
Rok vydání v ČR: 2014

Anotace: Nikdo se už dnes nediví tomu, když MUŽ:- není ochotný řešit těhotenství své partnerky, protože jeho se to jednoduše netýká;- odchází od své ženy a svých dětí k mladé milence, protože se jich už nabažil;- založí si novou rodinu a na tu předchozí už nemá čas, peníze ani pomyšlení;- poletuje mezi manželkou a milenkou a kamarádi ho kvůli tomu obdivují a považují ho za playboye, svůdce a křížence kance s hřebcem.Ale – co kdyby to vše bylo přesně naopak???


----------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
„Nikdy v životě jsem nebyl tak unavený jako teď."
 Hodnotí svou několika měsíční práci. Pěkné, když si představím, že tohle všechno jsem měla absolvovat JÁ, JAKOŽE dobrovolně!“
------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------




Majka jednoho dne zjistí, že je těhotná. Její nalinkovaný život je ohrožen. Děti chce, ale ne teď. Má před povýšením, ráda se baví, ještě raději pracuje. Její jediná myšlenka po tomhle zjištění, je potrat. Ale o tom nechce slyšet Vladko, její dlouholetý přítel. Oba dva se ocitají v patové situaci. Vladko si povolá na pomoc rodiče, nakonec vyhrává, alespoň si to myslí. Majka je neoblomná. Chceš dítě? Fajn, budeš s ním na mateřské. 
Jak tohle může dopadnout?


Jednohubka psaná čtivým stylem. Lehce vtipná, přesto vážná, to je kniha Co můžou muži, můžu i já.. Samotné téma knihy je o životě, někde se takové věci dějí a nikomu nepřijdou divné, komu ano, mlčí o tom. Vše je ale psáno z druhé strany, jak by se to líbilo vám, pánové? Silvia Antalíková, matka dvou dětí, žena různých zaměstnání a především autorka této knihy, která je jejím debutem z roku 2012. Tato Slovenská autorka dokázal popsat přesně to, co se děje milionům ženám v celém světě, ale z opačné strany. Já to pokládám za perfektní nápad. Muž se doma stará o dítě a domácnost, kdy jeho žena vydělává peníze. Jak takový vztah může dopadnout a jaké to má následky, popsala autorka přímo skvěle

Kniha se čte vážně dobře a velmi rychle. Příběh je až hmatatelně uvěřitelný a přes počáteční rozpaky nad autorčinými ustavičnými vykřičníky, si dokážu představit, že si příběh přečtu zas. Jako matka dvou dětí jsem z počátku měla problémy s hlavní hrdinkou, ale možná právě proto, že jsem ta "pravá" matka, dokázala jsem se vcítit do protagonistky Majky, možná až moc snadno. A právě proto se mi celá kniha líbila. 

Příběh ze života, plný očekávání.
Jinde by mi hlavní protagonistka vadila, ale v tomto příběhu se mi líbila a sedla mi tam. Díky , se u čtení pořádně emočně vybouříte a nebude Vám kniha lhostejná a přesně tak, to má být. Navíc nám autorka darovala úžasného partnera pro život. Konečně pořádný chlap, o kterém si ženy myslí, že prostě neexistuje, ale on je, právě v této knize. Po celou dobu čtení, jsem byla jak na trní, četla jsem s pocitem očekávání, kdy přijde to veliké osvícení. Zda jsem se dočkala, musíte zjisti už samy.


Knihu Co můžou muži, můžu i já doporučuji úplně všem ženám a hlavně mužům, které mají, či jen smýšlejí o rodině.

Doporučení 4/5
Obálka 3/5


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Brána.
Knihu objednávejte zde.


Mája




6 komentářů:

  1. Nápad znie vážne skvelo :)
    Táto obálka nie je zlá, slovenská je podľa mňa taká príhodnejšia pre príbeh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nápad je to výborný a přitom tak obyčejný, vždyt kolikrát já doma ječela, že bychom se mohli aspon na týden vyměnit. :-D
      Obálku jsme taky řešily s Katkou. Ona je pro českou, já pro tu slovenskou. Nějak mi tam sedí víc.
      Vamp žena ta být určitě má, ale není to přesně to, co si z knihy člověk vezme nejvíce, takže ti o knize moc nenapovídá.

      Vymazat
    2. Verím, že veľa žien by si to rado vymenilo aspoň na ten spomínaný týždeň. :D
      Men sa páči aj táto obálka, ale skôr by sa mi hodila k nejakému románu histerickému alebo fantasy nejaké, :)

      Vymazat
    3. Přesně! Každopádně kniha je vážně dobrá, naštěstí obálka neodrazuje, jen si člověk pod tím představí něco jiného. :-)

      Vymazat
  2. Kniha vypadá opravdu zajímavě. Píšu na svůj nekonečný seznam :)

    OdpovědětVymazat