27. 2. 2014

Jak to vidím já...

Susan Ee - Pád andělů 


Autor: Susan Ee
Originální název: Angelfall
Série: Penryn a konec dní
Dél série: 1
Nakladatelství: Motto
Počet stran: 288
Rok vydání v Čr: 2014

Anotace: 
Vůle a odhodlání neznají překážek. První kniha napínavého fantasy thrilleru konečně v češtině! 

Je to šest týdnů, co andělé apokalypsy sestoupili na zem a zcela ovládli dosavadní poklidný chod moderního světa. Ve dne jsou lidé v San Francisku, kde žije i Penryn a její rodina, zastrašováni pouličními gangy, v noci tu panují strach a podezření. Penryn se snaží v chaotickém městě přežít a ochránit svoji rodinu, ovšem do té doby, než je její sestra Page unesena anděly. Penryn je ochotná pro záchranu sestry udělat cokoli... 


„Pššš. Sššš,“ do ucha mi šeptá uklidňující hlas. Cítímm, že mi někdo vytahuje polštářky zpod zad. Pak mě zaplaví teplo. V místech, kde byly polštáře, mě obejmou pevné svaly. Omámeně si uvědomuju svalnaté paže, které mě objímají, jejich kůži měkkou jako peří, jejich svaly jako sametová ocel. „Sššš.“ Chraptivý šepot v uchu. Stulím se v hřejivém kokonu a nechám se znova ukolébat k spánku zvukem deště na střeše. 



Na knihu jsem se moc těšila, mám ráda jak apokalyptické a post-apokalyptické knihy, tak téma andělů. Kniha v sobě nezapřela ani prvky thrilleru, byla to změna, která knize určitě neuškodila.




Andělé versus lidstvo 
Penryn se snaží zachránit sestru a Raffe chce pomstu, cesty osudu je svedou dohromady. Ale kdo je vlastně nepřítel? Andělé, lidské gangy nebo někdo úplně jiný? 

Děj je už od začátku svižný a rychle vás do sebe vtáhne. Začetla jsem se ani nevím, jak a najednou jsem byla v polovině knihy. Chvílemi byl pro mě děj předvídatelný, přeci jen není to první kniha tohoto žánru, kterou čtu, ale ve větší míře tam byly zvraty, které jsem nečekala. 

Moc se mi líbí detailní popisy apokalyptické krajiny a reakce lidstva na katastrofy. Je to popsáno velmi detailně
a reálně. Kniha není jen předvídatelný románek, ale je to především dystopie a hlavní hrdinové řeší, jak v tomto světě přežít. Přibližně v polovině příběhu byl děj chvílemi spíš táhlý, ale pak se to zas rozjelo a zbytek knihy jsem přečetla na jeden nádech. 

Penryn jsem si velmi oblíbila, je silná a houževnatá. Líbí se mi, že si stojí za svým a sestru odmítá opustit. Je velmi vynalézavá a vtipná. Raffe je prostě úžasný a sexy a Penryn má dokonale přečtenou. 

Knihu určitě doporučuji. Je to úžasný příběh a nepodobá se to zatím žádné apokalyptické knize, kterou jsem četla. Obálka je zvláštní, ale líbivá. 


Hodnocení:                     obálka 4/5                            děj 5/5 



Katka 



Zdroj 
Anotace, obálka: www.motto.cz
Obrázky: :www.fanpop.com, www.fanpop.com

Žádné komentáře:

Okomentovat